Silniki Opel - Silnik 2.5 V6 24V X25XE

Wyświetleń: 3548
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 2.5 V6 o mocy 170KM miał zastosowanie w Oplu Omega oraz Vectra. Silnik bardzo trwały, nie stwarzający większych problemów użytkownikowi, przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Do największych minusów tej jednostki należy problem z wyciekiem z pod kopuły zaworów, odpowiada za to niezbyt trwały materiał z którego jest zrobiona. Odpowiedzialna za to jest wysoka temperatura przez którą pokrywa się odkształcała. Serwis tej jednostki nie jest skomplikowany oraz części zamienne są w przystępnych cenach. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.5 V6 jest udaną konstrukcją o dobrej dynamice oraz przyzwoitej kulturze pracy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dostępność części

-Wady

  • wycieki z pod kopuły zaworów
  • zapychanie się odmy
  • drobne awarie elektryki

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.0)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Adam23.04.2018
Opinia:Miałem ten silnik w Omedze 10 lat temu zrobiłem na nim jakieś 150 tys bez zająknięcia,drobne usterki naprawiane śrubokrętem i młotkiem to tyle.Porządny silnik idealny na długie trasy nie męczył się był bardzo dynamiczny i zrywny,palił w granicach 10-12 l ale bez żadnego oszczędzania gaz w podłodze.Jak dla mnie to był super nie psuł się a jak cos padło to wystarczyło przeczyścić i dalej hulało.Dziś już nie ma takich silników a szkoda bo do takich masywnych aut był idealny.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Opel Omega B 2.5 V6170KM

Rocznik / Przebieg: 1999 r 270.000/km

Średnie spalanie: 12 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja