Grupa PSA - Silnik 1.2 12V THP / PureTech

Wyświetleń: 12401
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.2 PureTech o mocach 110KM i 130KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B i C marki Peugeot oraz Citroen. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami oparty w połowie na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tm daje dużą frajdę z jazdy, silnik świetnie zbiera się już od 2000 obrotów. Z pewnością jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

-Wady

  • ?

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po pracujący w oleju.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 11):
(7.0)
Trwałość
5.3/10
Utrzymanie
6.9/10
Dynamika
8.8/10
Głosy według opinii użytkowników:56

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 77

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Citroen C3 Picasso11.02.2019
Opinia:Naprawę paska rozrządu wykonałem na swój koszt, pismo w sprawie zwrotu kosztów do CITROENA - odpowiedź: samochód po gwarancji, nie skorzystałem z możliwości wykupienia kontraktu serwisowego(przedłużenia gwarancji), po zakończonym okresie gwarancji korzystałem z usług serwisów niezależnych - CITROEN nie pokryje kosztów naprawy. Walczę dalej.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.2 puretech 110

Rocznik / Przebieg: 2015/92 000

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(4.3)

Odradzam!

Citroen C4 Grand Piocasso11.02.2019
Opinia:To samo u mnie, pasek rozrządu rozpuścił się w oleju. Citroen (ASO) próbuje mi wmówić że to moja wina, bo po gwarancji wlewałem zły olej. Natomiast wlewałem olej zalecany Total 5w30. Koszt naprawy 4500,00 zł. Będę pisał do nich, bo nie kwapią się tego zrobić w ramach rękojmi. Ma ktoś jakieś doświadczenia?
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 1,2 130KM

Rocznik / Przebieg: 2015 rok, przebieg 82000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(4.0)

Odradzam!

Peugeot 308 SW09.02.2019
Opinia:To samo! po 60.000 zdarcie paska do wzmocnienia i "wióry" zatkały smok i połowę zaworów sterowania hydrauliką w silniku. Peugeot 308 z 2015. Peugeot przejął większą część kosztów naprawy i samochodu zastępczego (ponad 1 tydz.) mimo, że "wypasiona" dwuletnia gwarancja była minęła. Tyle, że ten samochód mieszka w Niemczech.
Nastomiast ostatni hicior to dwukrotna (!) wymiana świec, które padają po przejechaniu ok. 20tkm w 2018 roku. Co się dzieje? Pęka i opada ceramiczny izolator elektrody wyizolowując świecę na fest :-) O dziwo ten silnik nawet na 2 cylindrach daje jeszcze radę przejechać parę kilometrów zanim się sam zorientuje, że nie działa.
Samochód ma teraz 93 tkm i przez ostatnie pół roku dwukrotnie nękał mnie komunikatami o niskim stanie oleju. Dolewam.
Jutro wybieram się w trasę i zastanawiam, czy samochód wróci ze mną, czy wybierze się w swoją czwartą już podróż z ADAC. Każdy wyjazd Peugeotem to stres i czarne myśli. Czy dojadę na czas? Jak wrócę? Czy dzieci będą marzły na pasie awaryjnym? Czy silnik rozleci się podczas wyprzedzania i już nikt z nas nie wróci? Ten silnik to po prostu koszmar i żadna z licznych zalet Peugeota 308 nie jest w stanie tego nadrobić. Co dziwne, o silniku 1.2 VTi mojego małego "dowozowca" C3 mógłbym opowiedzieć w samych tylko superlatywach.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.2 THP 130 / Automat

Rocznik / Przebieg: 2015 93.000km

Średnie spalanie: 6.6 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Citroen C3 Picsso15.01.2019
Opinia:Panie Rafale mam to samo :( U mnie pasek rozrządu "rozpuścił się po 90 tys km. Koszt naprawy - 3300 zł. Piszę pismo do Citroena o zwrot kosztów :(
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.2 puretech 110 KM

Rocznik / Przebieg: 2015/90 000

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

peugeot suv 200802.01.2019
Opinia:Witam.POTWIERDZAM ŁUSZCZENIE SIE PASKA ROZRZĄDU ok. 65000-70000 zatyka sitko smoka .Wystarczy spuścić olej odkręcić miske olejowa wyciagnac pierscien smoka jest wcisniety nie wkrecany wyciagnac sitko wyczyscic zlozyc obejrzeć od spodu zakamarki ewentualnie wyczyscic zmienic filtr oleju i olej wymienic rozrzad cena rozrzadu w hurtowniach to ok.450zl.,olej orginalny total ineo first 3.5l litr po ok36zl filtr oleju np.purflux ok35zl.Nie sluchac bzdur serwisow ASO.Doswiadczylem na swoim przykladzie.Po wymianie rozrzadu pojezdzic ok1000 i wymienic znowu olej i filtr mozna sprawdzic sitko w smoku ewentualnie wyczyscic bo mogl sie wyplukac osad z zakamarkow , zeby byc spokojnym zadnych elektrozaworow czujnikow nie wymienialem troche cierpliwosci i stracilem ok.2000zl. a nie jak serwisy ASO 6500-7000 wmawianie wyciaganie silnika i skrzyni,Z DALEKA OD ASO PSA .Poszukac warsztatów co zajmuja sie autami francuskimi.Pozdrawiam
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1.2 110 KM THP

Rocznik / Przebieg: 2015r 70000km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #4 Ireneusz 18.02.2019
Z tym silnikiem 1,2 THP 110 KM to wielka ściema !!!!!. Po 62 tyś zaświeciła się kontrolka Awaria Silnika, Napraw Silnik. Pragnę dodać, że przed kupnem auta czytałem jaki to rewelacyjny silnik i ile dostał nagród za najlepszy silnik roku 2016, 2017. i chyba 2018. To jeden wielki francuski PIC.Kto przyznał te nagrody. Szwagier Prezesa!!!!. Pasek się strzępi i zatyka smok a taki miał być amerykański, bezobsługowy. Ludzie jak macie troczę rozumu to ten silnik omijajcie wielkim łukiem. Sam samochód jest bardzo miły w prowadzeniu i wyglądzie.Ale nie polecam a wręcz odradzam.
0 #3 Hubert 02.01.2019 02.01.2019
Witam.POTWIERDZAM ŁUSZCZENIE SIE PASKA ROZRZĄDU ok. 65000-70000 zatyka sitko smoka .Wystarczy spuścić olej odkręcić miske olejowa wyciagnac pierscien smoka jest wcisniety nie wkrecany wyciagnac sitko wyczyscic zlozyc obejrzeć od spodu zakamarki ewentualnie wyczyscic zmienic filtr oleju i olej wymienic rozrzad cena rozrzadu w hurtowniach to ok.450zl.,olej orginalny total ineo first 3.5l litr po ok36zl filtr oleju np.purflux ok35zl.Nie sluchac bzdur serwisow ASO.Doswiadczylem na swoim przykladzie.Po wymianie rozrzadu pojezdzic ok1000 i wymienic znowu olej i filtr mozna sprawdzic sitko w smoku ewentualnie wyczyscic bo mogl sie wyplukac osad z zakamarkow , zeby byc spokojnym zadnych elektrozaworow czujnikow nie wymienialem troche cierpliwosci i stracilem ok.2000zl. a nie jak serwisy ASO 6500-7000 wmawianie wyciaganie silnika i skrzyni,Z DALEKA OD ASO PSA .Poszukac warsztatów co zajmuja sie autami francuskimi.Pozdrawiam
0 #2 stanisław 11.10.2017
silnik o mocy 130KM dość dynamiczny ,przy przyspieszaniu na niższych biegach słychac turbine ale ogólnie ok
0 #1 Maciej 10.05.2017
Ten silnik nie ma łańcucha tylko pasek zębaty pracujący w oleju.

Najnowsze komentarze

Ireneusz
18.02.2019
0
Z tym silnikiem 1,2 THP 110 KM to wielka ściema !!!!!. Po 62 tyś zaświeciła się kontrolka Awaria Silnika, Napraw Silnik. Pragnę dodać, że przed kupnem auta czytałem jaki to rewelacyjny silnik i ile dostał nagród za najlepszy silnik roku 2016, 2017. i chyba 2018. To jeden wielki francuski PIC.Kto przyznał te nagrody. Szwagier Prezesa!!!!. Pasek się strzępi i zatyka smok a taki miał być amerykański, bezobsługowy. Ludzie jak macie troczę rozumu to ten silnik omijajcie wielkim łukiem. Sam samochód jest bardzo miły w prowadzeniu i wyglądzie.Ale nie polecam a wręcz odradzam.
Hubert 02.01.2019
02.01.2019
0
Witam.POTWIERDZAM ŁUSZCZENIE SIE PASKA ROZRZĄDU ok. 65000-70000 zatyka sitko smoka .Wystarczy spuścić olej odkręcić miske olejowa wyciagnac pierscien smoka jest wcisniety nie wkrecany wyciagnac sitko wyczyscic zlozyc obejrzeć od spodu zakamarki ewentualnie wyczyscic zmienic filtr oleju i olej wymienic rozrzad cena rozrzadu w hurtowniach to ok.450zl.,olej orginalny total ineo first 3.5l litr po ok36zl filtr oleju np.purflux ok35zl.Nie sluchac bzdur serwisow ASO.Doswiadczylem na swoim przykladzie.Po wymianie rozrzadu pojezdzic ok1000 i wymienic znowu olej i filtr mozna sprawdzic sitko w smoku ewentualnie wyczyscic bo mogl sie wyplukac osad z zakamarkow , zeby byc spokojnym zadnych elektrozaworow czujnikow nie wymienialem troche cierpliwosci i stracilem ok.2000zl. a nie jak serwisy ASO 6500-7000 wmawianie wyciaganie silnika i skrzyni,Z DALEKA OD ASO PSA .Poszukac warsztatów co zajmuja sie autami francuskimi.Pozdrawiam
stanisław
11.10.2017
0
silnik o mocy 130KM dość dynamiczny ,przy przyspieszaniu na niższych biegach słychac turbine ale ogólnie ok