Grupa PSA - Silnik 1.2 12V THP / PureTech

Wyświetleń: 16075
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.2 PureTech o mocach 110KM i 130KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B i C marki Peugeot oraz Citroen. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami oparty w połowie na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tm daje dużą frajdę z jazdy, silnik świetnie zbiera się już od 2000 obrotów.Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu.Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu !!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki.Odpowiada za to złej jakości pasek który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania. Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

-Wady

  • awarie paska rozrządu !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po pracujący w oleju.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 12):
(7.1)
Trwałość
5.3/10
Utrzymanie
7.2/10
Dynamika
8.8/10
Głosy według opinii użytkowników:66

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 87

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 50

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

peugeot suv 200802.01.2019
Opinia:Witam.POTWIERDZAM ŁUSZCZENIE SIE PASKA ROZRZĄDU ok. 65000-70000 zatyka sitko smoka .Wystarczy spuścić olej odkręcić miske olejowa wyciagnac pierscien smoka jest wcisniety nie wkrecany wyciagnac sitko wyczyscic zlozyc obejrzeć od spodu zakamarki ewentualnie wyczyscic zmienic filtr oleju i olej wymienic rozrzad cena rozrzadu w hurtowniach to ok.450zl.,olej orginalny total ineo first 3.5l litr po ok36zl filtr oleju np.purflux ok35zl.Nie sluchac bzdur serwisow ASO.Doswiadczylem na swoim przykladzie.Po wymianie rozrzadu pojezdzic ok1000 i wymienic znowu olej i filtr mozna sprawdzic sitko w smoku ewentualnie wyczyscic bo mogl sie wyplukac osad z zakamarkow , zeby byc spokojnym zadnych elektrozaworow czujnikow nie wymienialem troche cierpliwosci i stracilem ok.2000zl. a nie jak serwisy ASO 6500-7000 wmawianie wyciaganie silnika i skrzyni,Z DALEKA OD ASO PSA .Poszukac warsztatów co zajmuja sie autami francuskimi.Pozdrawiam
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1.2 110 KM THP

Rocznik / Przebieg: 2015r 70000km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Rafał04.12.2018
Opinia:Odradzam !!!! Wystąpiło rozwarstwienie paska rozrządu po 60 tyś !!!!! Spustoszenie w silniku !!! Samochód serwisowany tylko w ASO citroen...koszt naprawy około 6 -7tys. Piszę pismo do Citroen Polska...samochód 3 letni czyli po gwarancji !!!
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: c4 picasso 130 km

Rocznik / Przebieg: 2015 grudzień 65000

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Olek30.11.2018
Opinia:Witam użytkowników 1,2 puretech przejechałem 12,5 tys km i jestem zadowolony z wyboru . Silnik sprawuje się super. Po 10 tysiach wymieniłem olej, zużycie praktycznie zerowe. Następna wymiana po 20. Spalanie w granicach 5,6-5,8 licząc obecne warunki zimowe. Dynamika bardzo dobra szczególnie od ok 2 tys obrotów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 110

Rocznik / Przebieg: 12,5 tys. km

Średnie spalanie: 5.8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Michał30.10.2018
Opinia:Silnik ma dynamikę i to jest na plus. Przyjemny odgłos jak na silnik 3 cylindrowy.
Przy cofaniu pod górkę odgłosy wydawane przez silnik, szczególnie na pół sprzęgle brzmią agonalnie.
Najistotniejsze!! Wspomnieć należy iż na pewno w wersji 130KM montowanej choćby w Citroenach C4 (wiem z własnego doświadczenia) silnik ma wadę fabryczną paska rozrządu. Ulega on przedwczesnemu łuszczeniu już przy 50-70 tyś. Drobinki gumy dostają się do oleju w którym pracuje pasek i zapychają wszystkie elementy, w których występuje obieg oleju (szczególnie wszelkie sitka, w tym sitko pompy oleju). W następstwie tego spustoszenia samochód zaczyna mieć problem z ciśnieniem oleju i smarowaniem. Sypie błędami z których najważniejszy to alert ciśnienia oleju nie pozwalający kontynuować jazdy. Naprawa jest kompleksowa i normalnie kosztuje 6-7 tyś ale ze względu na skalę problemu producent zwykle dokonuje napraw na gwarancji lub też w przypadku skończenia gwarancji, także nieodpłatnie. Montowane są podobno paski od innego dostawcy wolne od tej wady, ale w tej kwestii czas pokaże.
Warto zwrócić uwagę że w przypadku tego silnika zalecany jest tylko jeden rodzaj oleju spełniający wyśrubowane normy, a próba użycia oleju o gorszych parametrach przyspiesza proces niszczenia paska.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: CITROEN C4 Grand Picasso/130

Rocznik / Przebieg: 2016/55000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Konrad21.09.2018
Opinia:Użytkuje od ponad 2 miesięcy na dzień dzisiejszy ponad 4 tys przejechane .
Super sie zbiera , jestem zaskoczony zwinnoscia. ! :)
Mam nadzieje, ze caly czas bedzie ok .
pozdrawiam
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Grandland X 130km

Rocznik / Przebieg: 2017, 4kkm

Średnie spalanie: 7.7 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #4 Ireneusz 18.02.2019
Z tym silnikiem 1,2 THP 110 KM to wielka ściema !!!!!. Po 62 tyś zaświeciła się kontrolka Awaria Silnika, Napraw Silnik. Pragnę dodać, że przed kupnem auta czytałem jaki to rewelacyjny silnik i ile dostał nagród za najlepszy silnik roku 2016, 2017. i chyba 2018. To jeden wielki francuski PIC.Kto przyznał te nagrody. Szwagier Prezesa!!!!. Pasek się strzępi i zatyka smok a taki miał być amerykański, bezobsługowy. Ludzie jak macie troczę rozumu to ten silnik omijajcie wielkim łukiem. Sam samochód jest bardzo miły w prowadzeniu i wyglądzie.Ale nie polecam a wręcz odradzam.
0 #3 Hubert 02.01.2019 02.01.2019
Witam.POTWIERDZAM ŁUSZCZENIE SIE PASKA ROZRZĄDU ok. 65000-70000 zatyka sitko smoka .Wystarczy spuścić olej odkręcić miske olejowa wyciagnac pierscien smoka jest wcisniety nie wkrecany wyciagnac sitko wyczyscic zlozyc obejrzeć od spodu zakamarki ewentualnie wyczyscic zmienic filtr oleju i olej wymienic rozrzad cena rozrzadu w hurtowniach to ok.450zl.,olej orginalny total ineo first 3.5l litr po ok36zl filtr oleju np.purflux ok35zl.Nie sluchac bzdur serwisow ASO.Doswiadczylem na swoim przykladzie.Po wymianie rozrzadu pojezdzic ok1000 i wymienic znowu olej i filtr mozna sprawdzic sitko w smoku ewentualnie wyczyscic bo mogl sie wyplukac osad z zakamarkow , zeby byc spokojnym zadnych elektrozaworow czujnikow nie wymienialem troche cierpliwosci i stracilem ok.2000zl. a nie jak serwisy ASO 6500-7000 wmawianie wyciaganie silnika i skrzyni,Z DALEKA OD ASO PSA .Poszukac warsztatów co zajmuja sie autami francuskimi.Pozdrawiam
0 #2 stanisław 11.10.2017
silnik o mocy 130KM dość dynamiczny ,przy przyspieszaniu na niższych biegach słychac turbine ale ogólnie ok
0 #1 Maciej 10.05.2017
Ten silnik nie ma łańcucha tylko pasek zębaty pracujący w oleju.

Najnowsze komentarze

Ireneusz
18.02.2019
0
Z tym silnikiem 1,2 THP 110 KM to wielka ściema !!!!!. Po 62 tyś zaświeciła się kontrolka Awaria Silnika, Napraw Silnik. Pragnę dodać, że przed kupnem auta czytałem jaki to rewelacyjny silnik i ile dostał nagród za najlepszy silnik roku 2016, 2017. i chyba 2018. To jeden wielki francuski PIC.Kto przyznał te nagrody. Szwagier Prezesa!!!!. Pasek się strzępi i zatyka smok a taki miał być amerykański, bezobsługowy. Ludzie jak macie troczę rozumu to ten silnik omijajcie wielkim łukiem. Sam samochód jest bardzo miły w prowadzeniu i wyglądzie.Ale nie polecam a wręcz odradzam.
Hubert 02.01.2019
02.01.2019
0
Witam.POTWIERDZAM ŁUSZCZENIE SIE PASKA ROZRZĄDU ok. 65000-70000 zatyka sitko smoka .Wystarczy spuścić olej odkręcić miske olejowa wyciagnac pierscien smoka jest wcisniety nie wkrecany wyciagnac sitko wyczyscic zlozyc obejrzeć od spodu zakamarki ewentualnie wyczyscic zmienic filtr oleju i olej wymienic rozrzad cena rozrzadu w hurtowniach to ok.450zl.,olej orginalny total ineo first 3.5l litr po ok36zl filtr oleju np.purflux ok35zl.Nie sluchac bzdur serwisow ASO.Doswiadczylem na swoim przykladzie.Po wymianie rozrzadu pojezdzic ok1000 i wymienic znowu olej i filtr mozna sprawdzic sitko w smoku ewentualnie wyczyscic bo mogl sie wyplukac osad z zakamarkow , zeby byc spokojnym zadnych elektrozaworow czujnikow nie wymienialem troche cierpliwosci i stracilem ok.2000zl. a nie jak serwisy ASO 6500-7000 wmawianie wyciaganie silnika i skrzyni,Z DALEKA OD ASO PSA .Poszukac warsztatów co zajmuja sie autami francuskimi.Pozdrawiam
stanisław
11.10.2017
0
silnik o mocy 130KM dość dynamiczny ,przy przyspieszaniu na niższych biegach słychac turbine ale ogólnie ok