Grupa PSA - Silnik 1.2 12V VTi / PureTech

Wyświetleń: 15689
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.2 12V VTi / PureTech  o pojemnościach 72KM i 82KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C w markach Citroen oraz Peugeot. Silnik trzycylindrowy wolnossący bez Turbiny nie mylić z odmianą THP o podobnym oznaczeniu, wyposażony we wtrysk wielopunktowy co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L. Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzy cylindrowym, ponieważ silnik pracuje równo cicho i jest bardzo elastyczny. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

-Wady

  • ?

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(9.0)
Trwałość
8.5/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.5/10
Głosy według opinii użytkowników:31

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 64

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.7)

Odradzam!

20813.02.2019
Opinia:Samochód kupiony dla żony. Sam jeżdżę fabią 1.4 MPI z 2014. Jakie są różnice? Peugeot jak dla mnie lepiej wygląda, ma wygodniejsze fotele, przyjemniej się prowadzi, ma przyjemniejsza deskę rozdzielczą, jak na 3 cylindry fajna dynamika silnika. Minusy to skrzynia biegów - mało precyzyjna, problem w przypadku wsiadania z kolanami (kierownica jest zbyt nisko przy ustawieniu maksymalnie do góry przy moim wzroście 188cm), słaby lakier - robią się odpryski, polecam nacisnąć na dachu palcem - blacha jest cienka (w skodzie nie wciśnie się tak jak w peugeocie). Poza tym pojawiły się problemy z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach oraz brakiem mocy przy przyspieszaniu. Wymiana świec i filtra powietrza nie pomaga, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Podobno pojawiają się problemy z rozpuszczającym się paskiem rozrządu w oleju i awariami silnika z tym związane. Mnie na szczęście to nie spotkało, zastanawiam się jednak czy nie wymienić rozrządu ze względu na lata...
Jeżeli komuś się to przyda, z samochodów które posiadamy wybrał bym bez zastanowienia fabię, choć ma gorsze wyposażenie i jest nieco mniej wygodna. Ze względu na prostą budowę silnika i tańszą eksploatację. 1.4 przy systematycznych wymianach podzespołów robi podobno 400tys. bez problemu. W przypadku peugeota jak dla mnie wydaje się być to trudne do osiągnięcia.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.2 VTi / 82KM

Rocznik / Przebieg: 2012 / 80000

Średnie spalanie: 6.7 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Romek22.12.2018
Opinia:Amputowane 1.6, do miasta idealne na trasę tylko do spokojnej jazdy. Z zalet to mimo niskiej mocy ma dobrą dynamikę bo jest sporo obrotów. Jak będziemy delikatnie obchodzić się z gazem to będzie ekonomiczny, natomiast jak go pociśniemy to nawet 7l. Kompaktowy, lekki i prosty w serwisie. Z wad to kultura pracy (typowa dla 3 cylindrów). Takiego silnika nie da się dobrze wyważyć, a jego dźwięk powyżej 4k obrotów na dłuższą metę jest uciążliwy. 130 to maksymalna sensowna prędkość przelotowa na autostradzie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Citroën C3, 82km

Rocznik / Przebieg: 2014, 40kkm

Średnie spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Robi02.11.2018
Opinia:Bardzo przyzwoity silnik jest dynamiczny i super się zbiera, mało pali idealny do miasta.Jak na trzy cylinderki to aż niewiarygodne że tak fajnie chodzi,spalanie na poziomie 6.5l bez szczególnego oszczędzania.Przeglądy do przeżycia ale od tego roku już po za serwisem ASO.Jak dla mnie silnik godny polecenia,cichy,dynamiczny i oszczędny.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Citroen C3

Rocznik / Przebieg: 2016 r 68.tys

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Maciek30.07.2017
Opinia:Bardzo fajny silniczek mało pali jest bardzo dynamiczny i cichy,auto mam od nowości przejechane już 115tys i zero problemów.Dodam że auto parkuje pod chmurka więc zima,lato,ulewy wilgoć itd nie ma wpływu na żadne części.Spalanie bardzo niskie ale auto też nie wielkie średnio 6L a na trasie można zejść spokojnie po 5L.Jestem bardzo zadowolony przede wszystkim z barku awarii,niskiego spalania i niskich kosztów utrzymania .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 208 12.VTi/82KM

Rocznik / Przebieg: 2012r/115tys

Średnie spalanie: 6 l/100km