Grupa PSA - Silnik 1.6 16V THP

Wyświetleń: 15334
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 THP to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot) zadebiutował w 2006 roku w Mini Cooper. Silnik został wyróżniony i otrzymał w 2007 roku nagrodę silnika roku w kategorii silników benzynowych w przedziale pojemności 1.4 do 1.8. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu z Turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Niestety silnik nie jest wolny od wad, które nie są tanie w naprawach, mowa tu o problemie z rozrządem, wadliwym napinaczu łańcucha rozrządu, który odpowiada za jego naciąg. Zdarza się, że po przejechaniu już 50 tys łańcuch daje o sobie znać, oznaką jest jego klekot przy nie rozgrzanym silniku. Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju. Silniki po 2009 roku zostały zmodernizowane i niektóre wadliwe usterki wyeliminowano ale dalej zdarzają się problemy z napinaczami i elektroniką silnika.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • dobra dynamika silnika
  • Turbosprężarka
  • niski poziom spalania

-Wady

  • wadliwy napinacz łańcucha rozrządu
  • rozciągający się łańcuch
  • błędy oprogramowania silnika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 8):
(6.4)
Trwałość
5.8/10
Utrzymanie
5.8/10
Dynamika
7.6/10
Głosy według opinii użytkowników:44

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

C4 Picasso EAT618.02.2019
Opinia:Przebieg 75000 i wymieniony rozrząd (gwarancja). Mimo wszystko chwalę i polecam. Co do oleju...wymieniam co 15k i nie widzę konsumpcji.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: THP 165 KM

Rocznik / Przebieg: 2015/81000

Średnie spalanie: 5.8 l/100km

Średnia:
(3.3)

Odradzam!

508sw FEELINE Automat16.01.2019
Opinia:Samo auto wykonane ponadprzeciętnie (jakość wykonania wnętrza - w mojej ocenie lepsza niż BMW serii 5 z tego samego rocznika), w posiadanej wersji wyposażenia naprawdę godne polecenia. Skrzynia automatyczna nie jest dwusprzęgłowa ale 508SW+1.6THP to nie wyścigówka :-). Niestety wszystko... cały czar i miłe zaskoczenie z komfortu i jakości umarło po przygodach serwisowych z wynalazkiem w postaci silnika 1.6THP 156KM. Zaczęło się od komunikatu "Awaria silnika, napraw samochód", a potem poleciało z górki. Finalnie po kilkunastu naprawach, aktualizacjach oprogramowania itp. ASO stwierdziło, że koszt naprawy silnika (części i robocizna) to wstępnie ok 10k, jednak nie są w stanie dokładnie określić, czy rozwiąże to problem. Zdiagnozowano i naprawiano problemy z łańcuchem rozrządu i jego osprzętu, stale gromadzący się nagar (pomimo serwisu olejowego co 10kk, a nie co 30kk jak zaleca producent) utrudnia to dalej eksploatacje. Jednorazowe czyszczenie tego szajsu wg wyceny ASO to koszt 2900pln. Silnik od początku brał olej ok 05-1l/1000km. Refleksja po spotkaniach z obsługą ASO (tak mechanicy serwisu jak i kierownictwo) była taka, że jest to świetne auto, jednak z motorem 2.0 HDI. Koniec końców wymieniłem 508SW na C5 CrossTurer, brakuje tej jakości i porządku na desce jednak serce działa bez zarzutu.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 156

Rocznik / Przebieg: 2012/125000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(3.0)

Odradzam!

Kuba10.10.2018
Opinia:Silnik bardzo awaryjny . Kosztowne naprawy w postaći wymiany turbosprężarki czy katalizatora i wiele innych .Odradzam ten silnik chyba że lubicie wydawać pieniądze.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: peugeot 508sw/156km

Rocznik / Przebieg: 2011 / 214500

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Daria16.06.2018
Opinia:Jestem właścicielką pięknego Peugeota 308 z silnikiem benzynowym. Super mocny silnik, ekonomiczny pali w mieście około 6-7lit. w trasie 5lit. Dobrze przyśpiesza. Polecam
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 125

Rocznik / Przebieg: 90000

Średnie spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Jp16.06.2018
Opinia:Nie polecam chyba ze lubisz wydawać na mechaników
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 200 thp

Rocznik / Przebieg: 2012 70000

Średnie spalanie: 8 l/100km