Grupa PSA - Silnik 1.6 16V THP

Wyświetleń: 11269
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 THP to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot) zadebiutował w 2006 roku w Mini Cooper. Silnik został wyróżniony i otrzymał w 2007 roku nagrodę silnika roku w kategorii silników benzynowych w przedziale pojemności 1.4 do 1.8. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu z Turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Niestety silnik nie jest wolny od wad, które nie są tanie w naprawach, mowa tu o problemie z rozrządem, wadliwym napinaczu łańcucha rozrządu, który odpowiada za jego naciąg. Zdarza się, że po przejechaniu już 50 tys łańcuch daje o sobie znać, oznaką jest jego klekot przy nie rozgrzanym silniku. Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju. Silniki po 2009 roku zostały zmodernizowane i niektóre wadliwe usterki wyeliminowano ale dalej zdarzają się problemy z napinaczami i elektroniką silnika.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • dobra dynamika silnika
  • Turbosprężarka
  • niski poziom spalania

-Wady

  • wadliwy napinacz łańcucha rozrządu
  • rozciągający się łańcuch
  • błędy oprogramowania silnika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 6):
(6.3)
Trwałość
5.8/10
Utrzymanie
5.7/10
Dynamika
7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:33

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(3.0)

Odradzam!

Kuba10.10.2018
Opinia:Silnik bardzo awaryjny . Kosztowne naprawy w postaći wymiany turbosprężarki czy katalizatora i wiele innych .Odradzam ten silnik chyba że lubicie wydawać pieniądze.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: peugeot 508sw/156km

Rok / Przebieg: 2011 / 214500

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Daria16.06.2018
Opinia:Jestem właścicielką pięknego Peugeota 308 z silnikiem benzynowym. Super mocny silnik, ekonomiczny pali w mieście około 6-7lit. w trasie 5lit. Dobrze przyśpiesza. Polecam
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: 125

Rok / Przebieg: 90000

Śr. spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Jp16.06.2018
Opinia:Nie polecam chyba ze lubisz wydawać na mechaników
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: 200 thp

Rok / Przebieg: 2012 70000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

sławek15.12.2017
Opinia:Zależy na jaki się trafi ale robimy ich sporo
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: 120

Rok / Przebieg: 100000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(4.3)

Odradzam!

Arek01.01.2017
Opinia:Bardzo awaryjny nie polecam częste awarie silnika i oprogramowania lub osprzętu
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Citroen C5 156Km

Rok / Przebieg: 2010

Śr. spalanie: 7.5 l/100km