Grupa PSA - Silnik 2.2 16V EW12 J4

Wyświetleń: 11086
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 2.2 16V o mocy 158KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Jednostka weszła do produkcji w 2000 roku, konstrukcja trwała o wysokiej kulturze pracy i dobrej dynamice wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Przez zastosowanie dwóch wałków równoważących praca silnika jest na najwyższym poziomie. Niestety silnik nie jest wolny od awarii a do najbardziej uciążliwych musimy zaliczyć usterki przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lambd oraz drobnej elektryki. Do droższych i bardziej problematycznych trzeba zaliczyć problemy z wariatorem zmiennych faz rozrządu!!! Kolejnym problemem są dosyć duże ubytki oleju co może skutkować poważanymi awariami a w końcu doprowadzić do remontu silnika. Po za tym ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny, jednak poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG która bardzo dobrze współpracuje z jednostką.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • awarie przepustnicy
  • awarie elektroniki
  • duże ubytki oleju
  • awarie wariatora
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(7.6)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.3/10
Dynamika
8.5/10
Głosy według opinii użytkowników:31

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

yogi16.01.2018
Opinia:silnik nowoczesny jak na ówczesne czasy,dynamiczny i elastyczny.
niestety PSA nie popisała się z wariatorem (norma),który klekocze jak stary diesel i należało by go wymieniać razem z rozrządem.koszt w aso wariatora to 1800zł!!! nie wiem czemu taka chora cena!!!!
rozrząd tani,rzeczy eksploatacyjne tanie,niestety wariataor nowy z aso wytrzymał tylko 40 tys km!!!!!! żenada.
co do oleju to: mój brał minimalne ilości,moim zdaniem tylko dla tego że stosowany był tylko taki jaki zaleca producent.
spalanie na poziomie 9 litrów to bajka!!!! trzeba się liczyć z około 12 litrami na setkę.
wadą są cieknące pokrywy zaworów-rżnie olej jak tralala... jeden + tanie to w naprawie.
największa bolączka to ZAMARZAJĄCA ODMA zimą!!! z tego powodu wymieniałem silnik-korba wyszła bokiem!!!
problem lekko poprawiony w silnikach po 2006r.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 406 break 2.2 158km

Rocznik / Przebieg: 2004 /168000

Średnie spalanie: 12.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Janko06.01.2018
Opinia:Podzielę się moją opinią po przejechaniu ponad 30tys km(w tym na 16tys km na lpg-sekwencja full) jednostką o mocy 158 koni_m w Peugeot 407.
Silnik cichy choć pracuje na postoju jak mały trzycylindrowy diesel. Prawdopodobnie przyczyną takiej kultury pracy jest wariator zmiennych faz rozrządu. Dla ciekawostki dodam, że o ile tutaj gdyby pech trafił wspomniany wariator naprawa kosztuje około 1000 złotych a w BMW jak szlak trafi Vanos lepiej kupić cały silnik. A i polecam raczej przestrzegać regularnych zmian oleju bo to jednak 16v nie jakieś VW mpi i niestety dużo awarii wynika z podstawowej zmiany oleju i filtra. Na benzynie potrzebuje dolewki oleju do max 1l/10tys km zaś na lpg nawet 2l/10tys km. Sonda lambda lubi się odezwać z przyczyny zużycia katalizatora. Ogólnie nie taki diabeł straszny jak go malują. Pozdro dla kumatych
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 407 158 koni

Rocznik / Przebieg: 2006 232000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Mariusz17.12.2017
Opinia:Silnik bardzo ekonomiczny. Przy LPG wzrost zużycia oleju. Innych problemów nie było:)
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 407/163km

Rocznik / Przebieg: 2007/160000

Średnie spalanie: 14 l/100km

Średnia:
(7.0)

Odradzam!

Marek27.08.2017
Opinia:Niestety gdyby nie duża awaryjność oraz bardzo kosztowny serwis to można by było powiedzieć że świetna jednostka o bardzo dobrych parametrach.Przez trzy lata użytkowania maiłem nie małe przejścia wymiana wariatora który wymienimy tylko w ASO za ponad 1300 zł plus wymiana,jeszcze oleje i filtry itd,dużo problemów dają takie bzdury jak przpeustnica,sondy i elektronika. Już teraz wiem że auto po 200 tys km to szrot i niezłą skarbonka. Przed zakupme proponuję dokładne sprawdzenie.Po za tym silnik ładnie chodzi jest dynamiczny cichy i ma niezłego kopa.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 407/158

Rocznik / Przebieg: 2005/230tys

Średnie spalanie: 9 l/100km