Silniki PSA - Silnik 2.0 16V EW10 A

Wyświetleń: 20145
MotoBenzyna

Silniki PSA

CitroenPeugeot

Silnik 2.0 16V o mocy 140KM to konstrukcja, która miała zastąpić starszą wysłużoną odmianę EW10 J4 nie spełniającą europejskich norm spalin. Silnik zaawansowany technologicznie w porównaniu do poprzednika, miedzy innymi zastosowano zmienne fazy rozrządu VVT, wtrysk sekwencyjny Magneti Marelli 6LP a układ wydechowy został wyposażony w katalizator wstępny. Te i inne nowości miały wpłynąć na poprawienie dynamiki, elastyczności silnika oraz na niższy poziom spalania. Dodatkowo silnik spełnia normy spalin Euro4. Trzeba kontrolować poziom oleju, ponieważ przypadłością tej jednostki jest duży apetyt na olej. Użytkownicy, którzy zamontowali instalację LPG będą zadowoleni bo silnik świetnie współpracuje z gazem i dodatkowo posiada hydrauliczna regulację zaworów. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą usatysfakcjonowani z kultury pracy silnika i jego osiągów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bardzo dobrze współpracuje z LPG

-Wady

  • awarie przepustnicy
  • awarie cewki
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(9.0)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.7/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 56

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

citroen c816.02.2019
Opinia:Citroen c8 kupiony i zagazowany przy 138000km (podobno choć miewam wątpliwości) dziś 345000km do dziś żadnych problemów z silnikiem i osprzętem, Pali bez problemu jedynie w stosunku do poprzednika z silnikiem 136km ( który przejechał 470000 i jako w pełni sprawny zmienił właściciela ) zużywa wyraźnie więcej oleju tj ok 0,4l /1000km
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 2,0 16v 103kw/140km EW10A

Rocznik / Przebieg: 2007 przebieg 345000

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Piotr53503505309.09.2018
Opinia:Citroen C5 rok 2005: silnik znakomicie radzi sobie z tym autem; ważne aby nie lać oleju 5W30 którego nadmierne spalanie niszy katalizator - polecam
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: C5/140km

Rocznik / Przebieg: 2005/198500

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Maniek21.07.2017
Opinia:Po za drobnymi awariami mogę smiało powiedzieć ze niezniszczalny,troche bierze oleju trochę pozalewany ale pali od kopa.Wydatki rzędu kilkudziesięciu złotych lub kilkuset to pikus na taki przebieg.Auto nigdy nie jechało na lawecie !!!! Silnik bardzo dobry mocny super przyspieszenie,spalanie to nie jego najlepsza strona ale takie duże auto musi palić około9L.Każdy meches z nim zrobi dodam że to sa naprawde pierdułki typu,cewka,kable,jakis wyciek.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: C5 FL/140KM

Rocznik / Przebieg: 2005/260.000

Średnie spalanie: 9 l/100km