Silniki PSA - Silnik 2.0 16V HPi

Wyświetleń: 7126
MotoBenzyna

Silniki PSA

CitroenPeugeot

Silnik 2.0 16V o mocy 140KM HPI  z wtryskiem bezpośrednim koncernu PSA miał zastosowanie w samochodach Citroen C5 oraz Peugeot 406. Jednostka generuje 140 KM przy 6000 obr./min oraz 192 Nm przy 4000 obr./min. Konstrukcja oparta na wersji silnika EW10 ze zmienioną górna częścią silnika, nową głowicą oraz nowym układem wtryskowym. Niestety ta odmiana nie była wolna od usterek i to w dodatku bardzo kosztownych, przede wszystkim szwankował bardzo wrażliwy układ wtryskowy a zwłaszcza pompy paliwa oraz wtryski. Użytkownicy muszą uważać na tankowanie paliwa, ponieważ złej jakości etylina może doprowadzić do poważnych usterek, które są bardzo kosztowne. Innymi mniej kosztownymi problemami są awarie regulatora ciśnienia, cewek zapłonowych oraz drobnej elektryki. Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany a jeżeli ktoś by się zdecydował to poniesie wysokie koszty ewentualnej instalacji. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania.

 

 

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

-Wady

  • nie zalecany do instalacji LPG
  • wysokie koszty napraw
  • awarie układu wtryskowego
  • awarie regulatora ciśnienia
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie pompy paliwa
  • wrażliwy układ wtryskowy na złą jakość paliwa

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(8.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Sławek 13.02.2017
Opinia:Mam go w C5 z roku 2004 jestem 4 właścicielem ja juz kupiłem po przejściach poprzedni właściciel wpakował w to auto tysiące i miał go dość.Ja kupiłem po atrakcyjnej cenie i z wymienionymi cześciami na co maiłem faktury,bez tego bym nie kupił bo czytałem żę strasznie drogi w utrzymaniu. Odpukać zrobiłe 30 tys i nic sie nie dziej .Silnik bardzo dynamiczny bardzo dobra praca cichy i w miare oszczędny,niestety LPG nie oplacalne.Ja polecam ale tylko jak sprawdzony i serwisowany .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: C5/140KM

Rocznik / Przebieg: 2004/210tys

Średnie spalanie: 9 l/100km