Silniki PSA - Silnik 1.8 16V EW7 A

Wyświetleń: 9997
MotoBenzyna

Silniki PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.8 16V o mocy 125KM to konstrukcja, która miała zastąpić starszą wysłużoną odmianę EW7 J4 nie spełniającą europejskich norm spalin. Silnik zaawansowany technologicznie w porównaniu do poprzednika, miedzy innymi zastosowano zmienne fazy rozrządu a sama jednostka spełnia normy Euro4.Trzeba kontrolować poziom oleju, ponieważ przypadłością tej jednostki jest duży apetyt na olej. Przy bardzo dużych ubytkach oleju trzeba liczyć się, że przyczyną mogą być uszczelniacze zaworowe lub pierścienie. Użytkownicy którzy zamontowali instalację LPG często narzekają na problemy takie jak falowanie, przerywanie o ciężkie odpalanie, często wymieniają takie elementy jak cewki, kable, świece i problem pozostaje .Przyczyną tych objawów może być problem z odpowiednim zestrojeniem instalacji. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie cewki
  • awarie przepustnicy
  • duże ubytki oleju
  • awarie popychaczy
  • problemy z instalacją LPG-falowanie obrotów przerywanie ciężkie odpalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(7.7)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Citroen C5 II08.03.2019
Opinia:Bardzo dobry silnik, ale aby to spełniał trzeba o niego dbać. Częstsza wymiana oleju i filtrów niż zaleca producent. Natomiast jeśli idzie o gaz, to średnie spalanie na poziomie 9-10 l a przy delikatnej jeździe poniżej 9l. Oczywiście należy wspomnieć, iż samodzielnie musiałem zamapować sterownik, gdyż po dwukrotnym ustawieniu przez instalatora, doszedłem do wniosku, iż poza montażem instalacji, nie ma wielkiego pojęcia o jej sparametryzowaniu. Po jego ustawieniach, nie było żadnej różnicy kosztowej pomiędzy jazdą na benzynie a gazem. Z podobnymi problemami borykają się kierowcy o których wspomina wcześniejsza opinia. Samochód użytkuję już 12 lat a gaz założyłem przy 75 000 km i żałuję że tak późno. Jedyną awarią jaka nastąpiła w 12 roku użytkowania, było uszkodzenie czujnika temperatury silnika. Poniżej podaję spalenie gazu.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 125 KM EW7a (6FY)

Rocznik / Przebieg: 2007 / 248000

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Maciek14.09.2017
Opinia:Bardzo dobry silnik i jak na wagę i wielkość auta oszczędny w spalaniu średnio 8.5 l na 100 km jestem zadowolony.Mam go już piąty rok i sprawuje się świetnie,zero problemów zero awarii silnik dynamiczny i dosyć elastyczny co przekłąda się na cichą pracę.Zrobiłem nim 70 tys jak go kupiłem i do dnia dzisiejszego nie zanotowałem żadnych awarii.Zastanawiałem się na początku nad LPG ale całe szczęście że się nie zdecydowałem,jak jeżdżę do mojego mechanika tam przyjeżdżają z takimi silnikami z gazem ciągle jakieś problemy.Tak mam silnik nie spaprany który chodzi jak zegarek.Dodam że bardzo dbam o jakość paliwa wymiany oleju i filtrów,auto nie jest mordowane,za to odpłaca się bezawaryjnością.Nie wierzcie że francuzy są awaryjne to bzdura.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Citroen C5 125KM

Rocznik / Przebieg: 2006r 211.000km

Średnie spalanie: 8.5 l/100km