Grupa PSA - Silnik 3.0 V6 24V ES9 A

Wyświetleń: 3168
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 3.0 V6 24V o oznaczeniu ES9 A to jednostka, która miała zastosowanie w samochodach segmentu D i E a najczęściej spotkamy je pod maską Citroena C5 C6 oraz Peugeota 407 i 607. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu to rząd wielkości około 1500zł. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • świetna dynamika
  • bardzo dobra kultura pracy
  • silnik bardzo trwały

-Wady

  • drogie części oraz użytkowanie
  • częste awarie cewki zapłonowej
  • droga wymiana rozrządu
  • duże spalanie
  • awarie elektrozaworu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(8.7)
Trwałość
8.3/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:21

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Odradzam!

TATA11.09.2018
Opinia:Bezustanna męczarnia. Lato stracone bo gdy tylko miał samochód jechać to w upałach lub w deszczach ciągłe tryby awaryjne silnika kody błędu wypadanie zapłonu P300 i losowo na różne cylindry. Nie pomogła kosztowna wymiana cewek.Ani wymiana Świec. Gdy działał samochód dobrze - a zdażało się - to rewelacyjny odrzutowiec - petarda. Ale jak mu odbiło - to katastrofa. Czyszczenie katalizatorów dało pomoc na jakiś czas. Potem wymiany są lambda . Rozrząd jak samemu wymienisz to części kupisz za około 800 zł na alle.Jak było złe ładowanie to silnik też głupiał. Makabra. Nigdy więcej.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: 607 / 210KM

Rok / Przebieg: 2001 / 260000

Śr. spalanie: 13 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

yogi16.01.2018
Opinia:Silnik wart uwagi,dynamiczny,elastyczny jak to V-ka.
co do minusów to: jak zwykle PSA nie popisała się z wariatorami....,aczkolwiek tańsze niż w EW12,ale niweluje tą różnicę cena rozrządu :),cieknące pokrywy zaworowe
drogie w eksploatacji i paliwożerne,cuda typu 10l spalanie średnie to można wsadzić między bajki,no chyba że ktoś śmiga 1000 km dziennie po autobanie :)
no cóż za komfort trzeba płacić ....ja tam jestem zadowolony
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: 407 SW 3.0 155kw

Rok / Przebieg: 2006 210000

Śr. spalanie: 15.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Bogdan08.11.2017
Opinia:Bardzo dobry silnik dynamiczny mocny ale koszty utrzymania przy niektórych częściach są zabójcze.
Jeśli ktoś lubi dynamikę bardzo dobrą kulturę i moc to zdecydowanie polecam,dodam że awaryjność jest bardzo niska oczywiście zdarzają się jakieś usterki ale to normalne.Koszty serwisu są duże i wymiany zużytych części po za tym jest ok.Nawet spalanie jest do przyjęcia bo średnio wychodzi 10 l.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Peugeot 407 3.0 V6 211KM

Rok / Przebieg: 2005 250tys

Śr. spalanie: 10 l/100km