Grupa PSA - Silnik 1.1 i 8V TU1 JP

Wyświetleń: 2414
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.1 8V o mocy 60KM miał szerokie zastosowanie od modeli samochodach Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak awarie cewki zapłonowej oraz drobnej elektryki. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • brak uciążliwych awarii
  • dobra kultura pracy
  • niskie spalanie

-Wady

  • regulacja zaworów
  • awarie sondy lambda
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000-120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.0-3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Regulacja zaworów -2002 do 2005 stosowano tylko  regulację mechaniczną.

Regulacja zaworów- 2005 w zależności od typu silnika są mechaniczne (reg. na szczelinomierz) i samoregulujące hydraulicznie.

Średnia (głosów 1):
(8.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:01

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Odradzam!

Łukasz12.05.2017
Opinia:Fajny silniczek, słaby ale za to bardzo dobrze wkręca się na obroty i nie boi się kręcenia do odcięcia w razie potrzeby. Bardzo dobra kultura pracy i przyjemny dźwięk seryjnego wydechu w C2. Super współpracuje z LPG. Szybko się nagrzewa a to duży plus zimą. Ogólnie super trwały i prosty motor, ale trochę za słaby. Problem jest taki że cały czas go trzeba cisnąć gazem do podłogi żeby jechać do przodu a to przekłada się na spalanie rzędu 7,5 l LPG na 100 km. Krótko mówiąc silnik Citroena 1.4 albo 1.6 w C2 ma podobny apetyt na paliwo głównie dlatego że można jechać na pół gazu a tu nie bardzo. Za to jest fajne uczucie że przez cały czas jedziesz na 100% mocy silnika :D Generalnie to bym nie polecał tego silnika ze względu na stosunek dynamiki do spalania ale bym go polecał za charakter i ducha walki :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: 1.1 8v 61 KM

Rok / Przebieg: 2008r 90000 km

Śr. spalanie: 7.5 l/100km