Grupa PSA - Silnik 2.0 i 16V XU10 J4R

Wyświetleń: 3338
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 2.0 16V o mocy 132KM był montowany w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy C D oraz Van. Konstrukcja z lat 90-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Silnik dobrze sobie radzi z napędem aut w których jest montowany, dynamika jest na dobrym poziomie. Co do awaryjności poza poważnymi problemami z panewkami, które lubią się obrócić przy dużych przebiegach oraz przeciążeniach silnik jest trwały i mało awaryjny. Użytkownicy tej jednostki mogą liczyć na dobre osiągi, niska awaryjność oraz spalanie na przyzwoitym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra dynamika
  • niska awryjność
  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • łatwy serwis
  • dostępność części

-Wady

  • poważne awarie panewek

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.5/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Tomasz14.04.2018
Opinia:Mam go w 406 coupe. Silnik żwawy, ale nie pasuje do sportowego charakteru auta. Ekonomiczny podczas podróży 100 km/h (7,5 PB, 10,2 LPG). Moc czuć pod nogą dopiero od 4000 obrotów. Mam poczucie, że skrzynia jest za krótko zestrojona, albo brakuje 6. biegu. Polecam, ale szybko będziesz chciał się przesiąść na 3.0.
W silniku często zdarzają się awarie elektroniki. Drobne i tanie, ale upierdliwe.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: Peugeot 406 coupe 132km

Rocznik / Przebieg: 1997 / 320 000 km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Michał08.07.2017
Opinia:Silnik dodatkowo w gazie, stara pancerna konstrukcja której ciężko coś zarzucić, no poza małym apetytem na paliwo i małym brakiem elastyczności (maks. moment obrotowy dopiero przy 4200 obr/min)
Co do informacji na stronie to jest jeden błąd, do tego silnika wchodzi 4.25 l oleju a nie 5.4!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Peugeot 406 2.0 16v 132 KM

Rocznik / Przebieg: 1997/ 245 tyś

Średnie spalanie: 11 l/100km