Grupa PSA - Silnik 2.0 Turbo XU10 J2TE

Wyświetleń: 2849
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 2.0 8V o mocy 147KM to jednostka wyposażona w Turbosprężarkę. Auta z tym silnikiem miały oznaczenie TCT - Turbo Constant Torque co oznacza stały moment obrotowy. Co zaskakujące Turbina w tym silniku miała nie generować więcej mocy a mianowicie jej zadaniem było uzyskanie możliwie równej i nisko przebiegającej krzywej momentu obrotowego. Silnik chwalony za niską awaryjność, dobry moment obrotowy i kulturę pracy na wysokim poziomie. Przy odpowiednim użytkowaniu możemy liczyć na duże przebiegi oraz niską awaryjność. Co do Turbosprężarki trzeba liczyć się z jej zużyciem przy przebiegach około 200tys/km. Instalacja LPG nie jest zalecana, ponieważ każda konstrukcja z turbiną nie specjalnie dobrze współpracuje z LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • dobre osiągi

-Wady

  • awarie cewki
  • wysokie spalanie
  • awarie turbosprężarki przy przebiegach 150-200 km

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(8.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Michał26.11.2017
Opinia:Trzy lata temu miałem ten silnik w 605-tce kupiłem z przebiegiem 270 tys zrobiłem osobiście 30 tys ,nic się nie działo tylko wymieniłem olej i to wszystko.Poprzedni właściciel mówił że niem miał żadnych problemów z autem oraz silnikiem.To pancerna prosta konstrukcja nie do rozwalenia,trzeba tylko dbać o oleje filtry i paliwo.Silnik mocny dynamiczny cichy,minus spalanie ale auto nie małe.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Peugeot 605 2.0 Turbo 147KM

Rocznik / Przebieg: 1999 r 300 tys

Średnie spalanie: 10 l/100km