Grupa PSA - Silnik 2.0 i 8V XU10 J2C

Wyświetleń: 2661
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 2.0 8V o mocy 110KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy C oraz D. Konstrukcja z lat 80-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Ogólnie silnik ma bardzo niską awaryjność, jedyną przypadłością są pękające głowice tyczy się to raczej jednostek o bardzo dużych przebiegach, nieodpowiednio serwisowanych. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie drobnej elektryki. Silnik ma przyzwoitą dynamikę jednak poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobrze współpracuje z LPG

-Wady

  • pękające głowice
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(7.0)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Janusz23.03.2018
Opinia:Silnik to klasyczny wół roboczy bardzo trwały i mało awaryjny,jak już coś się zepsuje to drobiazg i koszty są nie wielkie.Spalanie dosyć wysokie bo ponad 10 l ale to jego wada stare jednostki są bezawaryjne ale nie oszczędne.Gazu nie montuję bo auto użytkuję w warzywniaku do transportu warzyw więc najniższe możliwe wysilenie.Zrobiłem nim ponad 150tys i z większych awarii nic nie miałem,koszty utrzymania na dobrym poziomie części tanie serwis prosty.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Peugeot 806 2.0 121KM

Rocznik / Przebieg: 2002 r 320tys

Średnie spalanie: 11 l/100km