Grupa PSA - Silnik 1.8 i 16V XU7 JP4

Wyświetleń: 2755
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.8 16V o mocy 110KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 90-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępności części w niskich kosztach. Silnik jest bardzo chwalony za bardzo niską awaryjność oraz dużą żywotność dochodzącą bez problemu do przebiegów 1milona km!!! Jedyną przypadłością tej jednostki są duże ubytki oleju na co trzeba bardzo uważać. Co do poziomu spalania jest on na przyzwoitym poziomie jednak alternatywą może być montaż instalacji LPG. Silnik świetnie współpracuje z instalacją gazową i nie ma problemów z jej obsługą oraz dodatkowym serwisem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka przebiegi do 1 miliona km
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania
  • łatwość montażu LPG

-Wady

  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.8-4.9 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(8.4)
Trwałość
9.7/10
Utrzymanie
7.3/10
Dynamika
8.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Jacek15.08.2018
Opinia:Silnik rewelacyjny, w chwili obecnej Xantia ma już 350 000 km, a ja osobiście przejechałem 250 000 km na gazie (sekwencja), który zamontowałem zaraz po kupnie samochodu w 2007 roku. Przez ten okres nigdy nie dolewałem, oleju, żadnego zużycia, wymiana dobrego oleju co 15 000 km, oraz regularnie pasek rozrządu z pompą wody co ok. 90 000 km. Jeszcze raz podkreślam - silnik fantastyczny.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1,8 16 V 110 kM

Rocznik / Przebieg: 1999 r, 350 000 km

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Andrzej19.07.2018
Opinia:Mogę tylko potwierdzić, że silnik jest bardzo dobry. Nic w nim się nie psuło mimo,ze był truty gazem i miał najechane 310000km. Później niepotrzebnie zastąpili go 1.6 109KM w którym problemem była przepustnica.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Citroen Xsara Break 110KM

Rocznik / Przebieg: 1998

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Maciek29.12.2017
Opinia:Silnik nie do zajechania trwały i praktycznie bezawaryjny przejechane 470tsy.Na minus mogę zaliczyć spalanie bo jest w granicach 10l a w mieście to nawet 13l.Co do mocy jest wystarczająca,sam silnik tez nieźle pracuje w miarę cicho.Auto już dawno sprzedane ale sprzedałem go od ręki bo mechanik nie mógł nic złego znaleźć,kupujący wypłacił kasę i szczęśliwy odjechał.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Xantia 1.8 110KM

Rocznik / Przebieg: 2001 r

Średnie spalanie: 9 l/100km