Silnik PSA 1.8i 16V DOHC 110KM XU7 JP4

13308
Silnik PSA 1.8i 16V DOHC 110KM XU7 JP4

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.8i 16V DOHC o mocy 110KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 90-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępności części w niskich kosztach. Silnik jest bardzo chwalony za bardzo niską awaryjność oraz dużą żywotność dochodzącą bez problemu do przebiegów 1 milona km


Jedyną przypadłością tej jednostki są duże ubytki oleju na co trzeba bardzo uważać. Co do poziomu spalania jest on na przyzwoitym poziomie jednak alternatywą może być montaż instalacji LPG. Silnik świetnie współpracuje z instalacją gazową i nie ma problemów z jej obsługą oraz dodatkowym serwisem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka przebiegi do 1 miliona km
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania
  • łatwość montażu LPG

Wady

  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8-4.9 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.6)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
20%
0%
20%
0%
0%
60%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

06.04.2019 Peugeot 306 break phase 3
(9.0)
Opinia: Stara, dobra francuska benzyna. Konstrukcja dość prosta i solidna. Jak na 115 kucy zbiera się w 306ce kombi naprawdę przyzwoicie, zapewnia dobrą dynamikę na sporym zakresie obrotowym. Mój oleju praktycznie nie bierze i jest suchy, a ma już 18 lat. Jedyne na co mógłbym ponarzekać
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 81 kW / XU JP4
  • Rocznik / Przebieg: 2001 / 220000 +
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
15.08.2018 Jacek
(10.0)
Opinia: Silnik rewelacyjny, w chwili obecnej Xantia ma już 350 000 km, a ja osobiście przejechałem 250 000 km na gazie (sekwencja), który zamontowałem zaraz po kupnie samochodu w 2007 roku. Przez ten okres nigdy nie dolewałem, oleju, żadnego zużycia, wymiana dobrego oleju co 15 000
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1,8 16 V 110 kM
  • Rocznik / Przebieg: 1999 r, 350 000 km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
19.07.2018 Andrzej
(7.3)
Opinia: Mogę tylko potwierdzić, że silnik jest bardzo dobry. Nic w nim się nie psuło mimo,ze był truty gazem i miał najechane 310000km. Później niepotrzebnie zastąpili go 1.6 109KM w którym problemem była przepustnica.
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Citroen Xsara Break 110KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
29.12.2017 Maciek
(8.0)
Opinia: Silnik nie do zajechania trwały i praktycznie bezawaryjny przejechane 470tsy.Na minus mogę zaliczyć spalanie bo jest w granicach 10l a w mieście to nawet 13l.Co do mocy jest wystarczająca,sam silnik tez nieźle pracuje w miarę cicho.Auto już dawno sprzedane ale sprzedałem go od ręki bo
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Xantia 1.8 110KM
  • Rocznik / Przebieg: 2001 r
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię