Grupa Volkswagen - Silnik 3.0 V6 24V TFSI

Wyświetleń: 5152
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 3.0 TFSI o mocy 333KM zasilał  samochody segmentu wyższego oraz SUV Audi i VW.Konstrukcja nowoczesna z wtryskiem bezpośrednim oraz wyposażony w doładowanie za pomocą kompresora.Te rozwiązania przekładają się bardzo dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania na poziomie 10L.Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dopracowana pod każdym względem.Musimy pamiętać że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne !!Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG,jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. !!! Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny,jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobre osiągi
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(8.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Tomek25.11.2017
Opinia:Silnik mocny dynamiczny z dużym potencjałem dla wybranych i dla tych co nie patrzą w portfel.Przepraszam że tak piszę ale czasami ktoś kupi auto z wyższej półki i zaczyna narzekać że dużo pali że serwis drogi i części.To jest bardzo dobry silnik jednak serwis nie należy do tanich oraz drobne wymiany części zużytych idą w setkach.Jak dla mnie silnik bardzo dobry,płynna i chicha praca,dużo mocy lekkie wciśnięcie gazu od razu czuć.Jak do tej pory żadnych problemów,polecam dla osób szukających silnika o dużej mocy dobrej kulturze pracy.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Audi A5 8T 3.0 V6 TFSI 272KM

Rocznik / Przebieg: 2012.r 180 tys

Średnie spalanie: 11 l/100km