Silniki VW starszej konstrukcji - Silnik 2.8 V6 30V 193KM

Wyświetleń: 9092
MotoBenzyna

Silniki VW starszej konstrukcji

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.8 V6 o mocy 193KM miał zastosowanie w samochodach klasy wyższej oraz limuzyny Audi oraz VW segmentu D i E. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki bo jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy. Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V i również części nie należą do tanich. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik bezawaryjny jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw!!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:30

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra konstrukcja
  • świetna dynamika

-Wady

  • drogi serwis
  • duże spalanie
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

A4 B514.02.2019
Opinia:Trzydziestozaworowy 2.8 (lub 2.4) V6 to kawał świetnej roboty jak na konstrukcję sprzed ponad 25 lat. To ostatnia solidna V-ka z rozrządem napędzanym jednym paskiem umieszczonym przed silnikiem, a nie gównianymi łańcuchami w liczbie pięciu sztuk razem z równie gównianymi napinaczami upchanymi od strony skrzyni biegów, jak ma to miejsce w nowszych 2.4. Przeciętne spalanie 9 na trasie i 13 w mieście przy mocy prawie 200KM to jest niezły wynik. Produkcja zakończyła się około 2001 roku. Dzisiaj te silniki są już mocno wyekslopatowane. Podobnie jak diesla, nie kupowało się i nadal nie kupuje dużej benzyny, żeby jezdzić koło domu. Dlatego stare ałdi czy paździeż z motorem 2.8 30V i przebiegiem rzędu 245tyś km wzbudza dziś na twarzy uśmiech politowania. O ile wymiany eksploatacyjne poza granicami naszego kraju mogły przebiegać terminowo, to czas zostawia swój ślad na uszczelnieniach góry silnika, szczególne nastawników faz rozrządu. Warto naprawić to przy okazji wymiany napedu rozrządu. Pomimo tych wycieków jest to mało awaryjna jednostka w porównaniu z nowszymi konstrukcjami. Warto sprawdzić: gumowe węże podciśnienia, które po tylu latach popękały, oraz odmę - szczelność i drożność. Poza tym awarie osprzętu typu cewka, czujniki temperatury, zawory odpowietrzające, itd. są podobne jak w pozostałych autach grupy VW z tamtych lat.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 193KM/ALG

Rocznik / Przebieg: 1998 / 500.000 km

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Megan23.04.2018
Opinia:Rewelacyjny silnik zresztą auto też,jestem bardzo zadowolony pomijam tu taj kwestie serwus bo nie są tanie ale za to frajda z jazdy niesamowita. Zawsze marzyłem o takim silniku bez żadnych LPG czy jazdy na kropelce.Ten silnik jest stworzony do dynamicznej jazdy i lekkie naciśnięcie gazu odrazu przekłada się na natychmiastowe przyspieszenie.Co do awaryjności ja nie zanotowałem jakiś tragicznych usterek jedynie wymiane zużytych części,ale zaznaczam że nie są tanie.Poprzedni właściciel włożył w niego trochę kasy więc jak kupowałem byłem świadomy że dużo jest zrobione, w innym razie mogło by pochłonąć setki albo tysiące.Reasumując silnik dla koneserów lubiących pomruk ostrą jazdę .
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: VW Passat B5 2.8 V6 193KM

Rocznik / Przebieg: 2005 r / 247.tys

Średnie spalanie: 12 l/100km