Grupa Volkswagen - Silnik 2.0 20V MPI ALT

Wyświetleń: 9994
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.0 8V MPI o mocy 130KM miał zastosowanie w samochodach segmentu C i D takich jak Audi A4 VW Passat. Silnik prosty w budowie łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu jak awarie przepustnicy silnika krokowego i ubytki oleju średnio 1L na 10.000KM. Dodatkowo musimy kontrolować układ rozrządu w którym do wymiany poza paskiem jest również łańcuszek, który lubi się rozciągnąć!!! Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. W odróżnieniu od wersji 8-zaworowej silnik jest bardziej dynamiczny a spalanie jest na dobrym poziomie. Użytkownicy aut z tym silnikiem nie będą zawiedzeni bo jest dynamiczny i w miarę oszczędny a przede wszystkim mało awaryjny co jest jego dużym atutem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie wariatora faz rozrządu
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • występuje pasek oraz łańcuch rozrządu- uwaga na rozciąganie się łańcucha
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(6.5)
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
5.5/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

Zły02.09.2018
Opinia:Trafiłem na trupa i auto więcej stało w warsztacie a niżeli jeździło,przebieg 376.tys posypało się wszystko na raz przepływka,układ chłodzenia termostat węże,katalizator,rozrząd i silnik chodzi jak traktor.To tak pokrótce.Jak ktoś chce kupować to niech dokładnie sprawdzi bo potem jest płacz.Silnik dynamiczny jak było wszystko OK chodzi ładnie i ma niezłą dynamikę,spalanie na poziomie 9l.
Trwałość
3.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Audi A6 2.0 20V 130KM

Rocznik / Przebieg: 2002 r /376.tys

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Robert13.11.2017
Opinia:Pancerny silnik i pancerne auto psują się pierdołki które wymieniam za gorszę u znajomego mechesa.Jedyny wyższy koszt to rozrząd bo jakiś tam jest pasek i łańcuch czy coś takiego.Raz był wymieniany a teraz to tylko jazda i nic więcej.Silnik ładnie chodzi nie brak mocy jest zrywny i co ważne wyprzedanie na trasie bez strachu.Jak dla mnie to jest OK jedynie spalanie mogło by byc ciut niższe a tak to ponad 10 litrów ale mam ciężką nogę to może dlatego.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Volkswagen Passat B5 FL 2.0 20V 130KM

Rocznik / Przebieg: 2005r 370tys

Średnie spalanie: 10 l/100km