Grupa Volkswagen - Silnik 2.3 V5 20V

Wyświetleń: 4766
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.3 V55 o mocy 170KM znany najbardziej z VW Passat B5 oraz Golfa IV. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki bo jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy. Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V, a części nie należą do tanich. Na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do tanich !!! Poza rozrządem do kolejnych kosztownych części trzeba zaliczyć sprzęgło, które występuję z dwumasem, również musimy uważać na napinacz paska wieloklinowego oraz sam pasek. W tym silniku pompa wody jest napędzana paskiem klinowym i w razie jego awarii może się to skończyć przegrzaniem silnika!!! Koszty serwisu oraz części nie należą do tanich. W silnikach o dużych przebiegach trzeba sprawdzić stan sprzęgła, ponieważ może się okazać, że jest zużyte a koszt wymiany kompletu z dwumasą to wydatek ponad 2000zł !! Wszystkie te części nie należą do tanich oraz ich wymiana nie należy do prostych a co za tym idzie koszty są wysokie. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik bezawaryjny, jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw!!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:5-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • Bardzo dobra dynamika
  • dobra kultura pracy

-Wady

  • skomplikowana jednostka
  • drogi serwis
  • awarie napinacza łańcucha rozrządu
  • awarie napinacza paska klinowego
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Średnia (głosów 2):
(7.3)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
5.5/10
Dynamika
9.5/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Stinger25.09.2018
Opinia:Mam auto juz 7 lat. Do tej pory nic poważnego sie nie popsuło. Wymienione rolki na pasku wilorowkowym i wiskoza. Wymiana na dobry olej co 15 tyś i jest ok. spalanie po mieście żony 10-11l. Gdy jeżdze ja 13. zbiera sie super ale od 3300 obr/min jak to wolnossący, ale za to idzie do odcięcia. Gaz od początku wsyzstko ok STAG 300. sprzęgło wymieniłem to normalne przy jeździe po mieście przez kobitke w Monachium 1450 zł regeneracja z tarcza karbon. Klocki tarcze normalne ceny choć tercze są większe nić w słabszych wersjach przód komplet zimmerman 800 zł.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 170

Rocznik / Przebieg: 2001

Średnie spalanie: 13 l/100km

Średnia:
(6.3)

Odradzam!

AS05.08.2018
Opinia:Silnik bardzo mocny o dobrych osiągach lecz niestety bardzo kosztowny w naprawach.Po przebiegu pond 200-tu tyś bardzo awaryjny.Posypało się dużo rzeczy rozrząd zaczął rzęzić poszedł napinacz,sprzęgło a niestety jest drogie bo z dwumasą i dużo innych dosyć kosztownych spraw.Tak że jak dla mnie to porażka.Przed zakupem warto dobrze sprawdzić bo potem serwis i naprawy lecą w tysiącach/
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: VW Passat B5 2.3 V20 170KM

Rocznik / Przebieg: 2004 r 280.000 km

Średnie spalanie: 10 l/100km