Grupa Volkswagen - Silnik 2.0 16V TSI / TFSI

Wyświetleń: 8063
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.0 TFSI w który mamy do wyboru kilka wariantów mocy od 170KM do 272KM.Jednostka  posiada wtrysk bezpośredni w którym zastosowano pompę wtryskową wysokiego ciśnienia a niektóre odmiany mają łańcuch rozrządu.Niestety  ta jednostka nie jest wolna od usterek, często zdarza się bardzo duży ubytek oleju zwłaszcza w wersji 200KM/211KM co może skończyć się remontem silnika.Najmniej awaryjna odmiana jest 272KM w której już konstruktorzy wyeliminowali większość przypadłości z które trapiły odmiany o niższej mocy. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za jego pracę,dobra dynamikę oraz poziom spalania,niestety wady jakie posiada wiążą sie z niemałymi wydatkami co poważnie stawia zakup auta z tym silnikiem pod znakiem zapytania

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • dostępność części

-Wady

  • nietrwałe wałki rozrządu
  • nadmierne zużycie olej
  • awarie turbosprężarki
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Niezalecany do instalacji LPG

TFSI- TURBO  łańcuch niektóre wersje jednostki TFSI po  2008 roku.

Średnia (głosów 3):
(6.3)
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
4.3/10
Dynamika
9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:12

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Tomek06.06.2017
Opinia:Turbo padło po 10k km. Wadliwe podobno
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: 290

Rok / Przebieg: 2016

Śr. spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Mateusz02.03.2017
Opinia:W listopadzie 2014 kupiłem A4 z silnikiem 2.0 TFSI 180KM. Wrażenia? Powiem szczerze, że jestem zadowolony z tej jednostki. Na początku musiałem "dogadać się" z tym silnikiem. Przyczyną był olej. Wlałem Castrola , ale palił jak głupi; wychodziło ponad litr na 1000km, a to dużo. Potem zmieniłem na Motul, tyle że w specyfikacji Racing, 5W-30 i problem zniknął. Oczywiście muszę pilnować poziom oleju, ale to nie jest kłopot teraz. Serwisuję co 12000 - filtry, olej, płukanie, i dla własnej przyjemności proszę zawsze o przeczyszczenie odmy (daje to sporo). Wniosek? Dbać o silnik jak o własną żonę, nie skąpić na olej i regularny serwis, a można jechać i czerpać sporo frajdy.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Audi A4 180KM

Rok / Przebieg: 2011 140000km

Śr. spalanie: 8.3 l/100km

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Mariusz 22.10.2016
Opinia:miałem i szybko sprzedałem ciągle jakieś problemy a serwis droższy niż cokolwiek.Bałem sie gdziekolwiek tym autem dalej jechać .Silnik cięgle zgłaszał jakieś awarie,gasł i laweta, nie wiem może miałem pecha .Dynamika super przyspieszenie super, spalanie bardzo wysokie
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Passat 200KM

Rok / Przebieg: 2008r .230tys

Śr. spalanie: 8 l/100km