Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.8 16V TSI 160KM (EA888)

Wyświetleń: 12662
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.8 TFSI/TSI zadebiutował w 2007 roku w modelu Audi A3. Silnik również był montowany w samochodach marki Skoda Octawia, SuperB oraz Yeti  w Seacie Exeo, Toledo, Altea w  Audi A3 A4 A5 i jak również w VW Passat B6 oraz CC. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim, turbosprężarką i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów był stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania. Niestety tu się kończą dobre wiadomości bo silnik boryka się z poważnymi usterkami taki jak wadliwy napinacz rozrządu, który doprowadza do poważnych usterek silnika nawet całkowitego zniszczenia. Kolejną kwestią jest duży pobór oleju na co trzeba bardzo uważać i na bieżąco sprawdzać. W 2010 roku zostały zmodernizowane wadliwe elementy rozrządu jednak nie zwalnia to użytkownika od sprawdzenia stanu rozrządu, który może przysporzyć nie małe problemy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • dostępność części

-Wady

  • wadliwy napinacz rozrządu
  • duży pobór oleju
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 5):
(7.3)
Trwałość
7.2/10
Utrzymanie
6.8/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:41

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 57

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Passat B8 manual13.04.2019
Opinia:Silniki CJSA/CJSC to już kolejna generacja i nie ma co porównywać z CDAA z Passata B7, który w roczniku 2013 już był poprawiony
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1.8 TSI 180KM CJSC

Rocznik / Przebieg: 2017/11000

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Jakub13.12.2018
Opinia:Silnik 1.8 TSI 180KM kod CJSA, to już inna para kaloszy niż pierwsze jednostki 1.8. Auto ma prawie 40tys, olej wymieniam co 10 tys i tu niespodzianka, zużycia oleju między wymianami NIE MA. Super oszczędny ten silnik nie jest ale tragedii też nie ma. Dynamika za to na bardzo przyzwoitym poziomie, choć momentu trochę mało
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Leon 5F/180KM

Rocznik / Przebieg: 2017/40 000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Mateusz11.09.2018
Opinia:Super silnik w połączeniu z DSG, super wystarczająca dynamika, serwis co 15 tyś i nic się nie dzieje! Zero dolewek oleju !
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: VW Passat 2016

Rocznik / Przebieg: 2016/40 tyś

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(3.3)

Odradzam!

Piotr22.07.2017
Opinia:Silnik pochłania olej jak dwusuw. Autentyczny przebieg 100tyś i wlewam ok. 0,8l oleju na 1000km. Według serwisu jest wszystko ok. Ten typ tak ma. Nawet interwencja w Iglostad nic nie dała.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 1,8 Tfsi 160km

Rocznik / Przebieg: 2010/112

Średnie spalanie: 7.8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Seba19.07.2017
Opinia:Mocny silnik o niskim poziomie spalania,takiego silnika szukałem jestem bardzo zadowolony.Pracuje cicho jest bardzo dynamiczny daje dużo frajdy z jazdy,jak ktoś lubi zacięcie sportowe to będzie zadowolony.Co do spalania to mogę powiedzieć ze jest super większość na trasie to tak 6L nawet przy większych prędkościach ,w mieście jest gorzej bo tu tylko ruszanie i hamowanie i spalanie jest nawet 12L.Na początku jeździłem do ASO ale się szybko wyleczyłem bo za pół ceny klasyczny przegląd w każdym zakładzie robię.Auto mam prawie od nowości więc cackam go i nie mam z nim problemu.Ten silnik lubi dobre paliwo i nie katowanie go na czas wymiany i będzie służył długo.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Seat Exeo Sedan/160KM

Rocznik / Przebieg: 2010/168tys

Średnie spalanie: 8 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Autonagar 17.12.2017
Wodorowanie 1.8 FSI Skoda Superb : https://youtu.be/MmMgEs6GgF0

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)

Najnowsze komentarze

Autonagar
17.12.2017
0
Wodorowanie 1.8 FSI Skoda Superb : https://youtu.be/MmMgEs6GgF0