Grupa Volkswagen - Silnik 1.0 12V TSI / TFSI EA211

Wyświetleń: 5892
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.0 12V TSI to najnowsza konstrukcja koncernu VW w którym zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami a przy niskim poziomie spalania. Konstrukcja 3 cylindrowa z 4 zaworami na jeden cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim wyposażona w Turbosprężarkę. Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na najwyższym poziomie przy bardzo dobrej dynamice i niskim poziomie spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników waga silnika, rozwiązania technologiczne między innymi układ wtryskowy oraz turbosprężarka.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • ?

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 5):
(7.0)
Trwałość
7.6/10
Utrzymanie
6.8/10
Dynamika
6.6/10
Głosy według opinii użytkowników:32

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 39

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Seat Toledo 15.02.2019
Opinia:Opisuję tylko w kontekście silnika. Szczerze mówiąc to on rozczarowuje. Nawet w porównaniu do 1.2tsi. Niska kultura pracy (wibracje trzycylindrowca, koszmarny odgłos pracy), osiągi co najwyżej przeciętne, słaba elastyczność oraz bardzo ale to bardzo słaby dół (uwaga na pojazdach, szczególnie w terenach górzystych)!!! Silnik stara się jak może ale lubi utrzymywanie przynajmniej powyżej 2tys obrotów. Czuć niską pojemność. Zużycie paliwa bez rewelacji - autostrada ok. 7,5l do 140km/h trasa ok. 6,5 teren podgórski (zgodnie z przepisamil. Z górki to nawet i 5l/100.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 1.0tsi 95km

Rocznik / Przebieg: 2018 ; 8tys.km

Średnie spalanie: 7.0 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Wojtek23.12.2018
Opinia:Silnik gdy trzeba jest bardzo dynamiczny (w samochodzie klasy B, 6 biegowy manual), a gdy nie trzeba, to oszczędny. Co ważne, w takiej konfiguracji moc jest na tyle duża, że pozwala na sprawną jazdę bez mocnego ciśnięcia gazu - aczkolwiek w przypadku ostrych przyspieszeń koniecznie trzeba dbać, by silnik miał powyżej 1800 obrotów. Na 6 biegu przy 100 km/h silnik ma około 2000 obrotów, co oczywiście też się przekłada na niskie spalanie. Przy jeździe 60% ekspresówka do 100-120 km/h, 15% drogi podmiejskie i 25% miasto długookresowe spalanie oscyluje na poziomie 5l - choć przez pierwsze 1,5 tys km było nieco wyższe (5,7) i spadało wraz z docieraniem silnika. Poziom oleju przez pierwsze 15 tys km nie uległ zmianie. W najbliższych dniach mam w planie jego wymianę - interwały 30 tys. mimo wszystko mnie nie przekonują. O trwałości oczywiście nic nie można póki co powiedzieć, bo wszystko jest ok, ale 15000 to oczywiście żaden przebieg.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Seat Ibiza 115 KM

Rocznik / Przebieg: 2018, 15000

Średnie spalanie: 5.0 l/100km

Średnia:
(1.7)

Odradzam!

Wojtek25.09.2018
Opinia:Nie polecam. Moja historia z nową Ibizą 1.0 TSI 115 KM skończyła się sprawą w sądzie.
Silnik od początku palił sporo oleju około 2 l na 1000 km. Po 3000 km i 5 tygodniach jazdy udałem się do ASO gdzie nie stwierdzono problemu. Tysiąc km później silnik zatarł się w korku, co ciekawe olej był na połowie stanu. ASO stwierdziło, że to moja wina. Rzeczoznawca ASO również. Do mojego samochodu nie dopuszczono mojego rzeczoznawcy, kiedy w końcu wziął silnik na na badanie (3400 zł z mojej kieszeni) stwierdził liczne niedociągnięcia w montażu. Ogólne stwierdzenie o jednostce jako słabej jakościowo i mocno wyżyłowanej. Kiepska konstrukcja. Uczciwe nie polecam nikomu silników 1.0 to nie ta bajka, tylko problemy.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
1.0/10

Odmiana silnika: 115

Rocznik / Przebieg: 2018

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Tomek27.05.2018
Opinia:Jeździłem tym silnikiem w skodzie fabi. Wersja 110 km. Silnik o bardzo dobrych osiągach, ale po wciśnięciu gazu trzeba chwilę poczekać na reakcje silnika i przyśpieszenie oraz czuć delikatne wibracje przy ruszaniu z miejsca. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wyszło mi 8 litrów na 100 km.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Fabia 110 km

Rocznik / Przebieg: 2018 przebieg 800 km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Robi04.12.2017
Opinia:Silnik idealny do miasta po za to nic specjalnego słaba kultura pracy zwłaszcza po wyżej 100km/h.Po za tym jestem bardzo zadowolony w mieście jest super dobra dynamika dobra elastyczność,silnik zbiera się ładnie i co ważne spala nie wiele bo około 5L.Do dnia dzisiejszego żadnych problemów,jestem zadowolony spełnia moje oczekiwania,co ważne koszty utrzymani niewielkie .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: VW Polo V 1.0 12V TSI 95KM

Rocznik / Przebieg: 2014 r 85.000km

Średnie spalanie: 5.5 l/100km