Silniki VW nowszej konstrukcji - Silnik 1.0 12V TSI / TFSI EA211

Wyświetleń: 7135
MotoBenzyna

Silniki VW nowszej konstrukcji

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.0 12V TSI to najnowsza konstrukcja koncernu VW w którym zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami a przy niskim poziomie spalania. Konstrukcja 3 cylindrowa z 4 zaworami na jeden cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim wyposażona w Turbosprężarkę. Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na najwyższym poziomie przy bardzo dobrej dynamice i niskim poziomie spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników waga silnika, rozwiązania technologiczne między innymi układ wtryskowy oraz turbosprężarka.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • ?

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 6):
(7.5)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.3/10
Dynamika
7.2/10
Głosy według opinii użytkowników:42

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 41

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Seat Toledo IV11.03.2019
Opinia:Na chwilę obecną jestem zadowolony. Przejechane około 3000 km wiec trudno mówić o trwałości. O tym więc za przynajmniej rok ;). Dynamika ok, silnik cichy (choć to zależy od wyciszenia i wersji samochodu, którą się jeździ). Pali 5-6 litrów benzyny na 100 km i idzie zejść niżej lecz to przy dobrych warunkach i odpowiednim stylu jazdy. Na razie z samochodu (Seata Toledo Style) i silnika jestem zadowolony ale wszystko wyjdzie w praniu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 110 KM/81KW

Rocznik / Przebieg: 2018/3000 km

Średnie spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Seat Toledo 15.02.2019
Opinia:Opisuję tylko w kontekście silnika. Szczerze mówiąc to on rozczarowuje. Nawet w porównaniu do 1.2tsi. Niska kultura pracy (wibracje trzycylindrowca, koszmarny odgłos pracy), osiągi co najwyżej przeciętne, słaba elastyczność oraz bardzo ale to bardzo słaby dół (uwaga na pojazdach, szczególnie w terenach górzystych)!!! Silnik stara się jak może ale lubi utrzymywanie przynajmniej powyżej 2tys obrotów. Czuć niską pojemność. Zużycie paliwa bez rewelacji - autostrada ok. 7,5l do 140km/h trasa ok. 6,5 teren podgórski (zgodnie z przepisamil. Z górki to nawet i 5l/100.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 1.0tsi 95km

Rocznik / Przebieg: 2018 ; 8tys.km

Średnie spalanie: 7.0 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Wojtek23.12.2018
Opinia:Silnik gdy trzeba jest bardzo dynamiczny (w samochodzie klasy B, 6 biegowy manual), a gdy nie trzeba, to oszczędny. Co ważne, w takiej konfiguracji moc jest na tyle duża, że pozwala na sprawną jazdę bez mocnego ciśnięcia gazu - aczkolwiek w przypadku ostrych przyspieszeń koniecznie trzeba dbać, by silnik miał powyżej 1800 obrotów. Na 6 biegu przy 100 km/h silnik ma około 2000 obrotów, co oczywiście też się przekłada na niskie spalanie. Przy jeździe 60% ekspresówka do 100-120 km/h, 15% drogi podmiejskie i 25% miasto długookresowe spalanie oscyluje na poziomie 5l - choć przez pierwsze 1,5 tys km było nieco wyższe (5,7) i spadało wraz z docieraniem silnika. Poziom oleju przez pierwsze 15 tys km nie uległ zmianie. W najbliższych dniach mam w planie jego wymianę - interwały 30 tys. mimo wszystko mnie nie przekonują. O trwałości oczywiście nic nie można póki co powiedzieć, bo wszystko jest ok, ale 15000 to oczywiście żaden przebieg.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Seat Ibiza 115 KM

Rocznik / Przebieg: 2018, 15000

Średnie spalanie: 5.0 l/100km

Średnia:
(1.7)

Odradzam!

Wojtek25.09.2018
Opinia:Nie polecam. Moja historia z nową Ibizą 1.0 TSI 115 KM skończyła się sprawą w sądzie.
Silnik od początku palił sporo oleju około 2 l na 1000 km. Po 3000 km i 5 tygodniach jazdy udałem się do ASO gdzie nie stwierdzono problemu. Tysiąc km później silnik zatarł się w korku, co ciekawe olej był na połowie stanu. ASO stwierdziło, że to moja wina. Rzeczoznawca ASO również. Do mojego samochodu nie dopuszczono mojego rzeczoznawcy, kiedy w końcu wziął silnik na na badanie (3400 zł z mojej kieszeni) stwierdził liczne niedociągnięcia w montażu. Ogólne stwierdzenie o jednostce jako słabej jakościowo i mocno wyżyłowanej. Kiepska konstrukcja. Uczciwe nie polecam nikomu silników 1.0 to nie ta bajka, tylko problemy.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
1.0/10

Odmiana silnika: 115

Rocznik / Przebieg: 2018

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Tomek27.05.2018
Opinia:Jeździłem tym silnikiem w skodzie fabi. Wersja 110 km. Silnik o bardzo dobrych osiągach, ale po wciśnięciu gazu trzeba chwilę poczekać na reakcje silnika i przyśpieszenie oraz czuć delikatne wibracje przy ruszaniu z miejsca. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wyszło mi 8 litrów na 100 km.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Fabia 110 km

Rocznik / Przebieg: 2018 przebieg 800 km

Średnie spalanie: 8 l/100km