Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.0 12V TSI 110/116KM (EA211)

Wyświetleń: 16981
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.0 12V TSI to najnowsza konstrukcja koncernu VW w którym zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami a przy niskim poziomie spalania. Konstrukcja 3 cylindrowa z 4 zaworami na jeden cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim wyposażona w Turbosprężarkę. Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na najwyższym poziomie przy bardzo dobrej dynamice i niskim poziomie spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników waga silnika, rozwiązania technologiczne między innymi układ wtryskowy oraz turbosprężarka.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 210.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 10):
(8.4)
Trwałość
8.8/10
Utrzymanie
8.4/10
Dynamika
8.1/10
Głosy według opinii użytkowników:82

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 79

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Seat Arona20.04.2020
Opinia:Wcześniej miałem 1.4 MPI 86KM, teraz zmiana auta na 1.0 TSI 116KM. Różnica jest widoczna w pracy, mocy, spalaniu jak i komforcie podróżowania - oczywiście na plus dla tsi.
Przejechałem już 5000 km i nie dostrzegam awarii. W ASO oraz w niezależnym serwisie mówią, że większych usterek jeszcze nie mieli z tym silnikiem. Jedyny minus to drgania przy zimnym silniku ale to charakterystyka wszystkich 3 cylindrowców.
Generalnie polecam, szczególnie wersję 116KM z 6 stopniową skrzynią.
Zalecam wymianę oleju po "dojechaniu" ja wykonałem po 4k km, kolejna co 10k km.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:- Niskie spalanie (miasto 6-8, trasa do 100km 4-5, 140 7-8, 180 - 11). - Cicha praca po rozgrzaniu - Mały a mocny :)
Wady:jedyna wada to pocenie się podczas dużych prędkości. Ale dowiedziałem się, że ten typ tak ma.

Odmiana silnika: 115 KM

Rocznik: 2019

Przebieg: 5 000

Śr. spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Vw Golf JOIN 10.03.2020
Opinia:Tak , 2 lata i 26 tkm przejechane. Jestam bardzo zadowolony z autka. Silniczek bardzo oszczendny , jaz dalo mi sie osagnec 4,6 l/100 km a norma to 5,2 do 5,7 . 205 km/h max jest ok. Trasa Polska - Niemcy 1050 km 6,4 l/100 km.W tym silniczku olej 0W20 jest standart ale tez mozna 0W30. Servis/Inspekcja po 2 latach VW 345 ? skasowali. Nastempny ten z 116 km. Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 110 km

Rocznik: 2018

Przebieg: 26000

Śr. spalanie: 5.6 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Skoda Fabia Kombi19.02.2020
Opinia:Mam w służbowej Fabii. Od nowości przejechałem 70000km, absolutnie najmniejszej awarii. Jak na taką pojemność dynamika rewelacja, przynajmniej w fabii. Spalanie też bardzo niskie. wadą jest dźwięk silnika, no ale są to 3 cylindry i tego nie da się oszukać. Podsumowując POLECAM!!!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:-Dynamika -niskie spalanie
Wady:- kultura pracy

Odmiana silnika: 110

Rocznik: 2018

Przebieg: 70000

Śr. spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Fabia III31.08.2019
Opinia:Silnik ma słaby dół szczególnie przy włączonej klimatyzacji, trzeba go dobrze wyczuć aby się nie zdziwić na skrzyżowaniu, bo może zgasnąć, ale tak jak pisze to kwestia przyzwyczajenia. Natomiast po wyżej 2000 obr/min ciśnie już całkiem fajnie, lepiej niż silnik Astry G 1.8 125 KM którą wcześniej miałem. Na trasie da się uzyskać 5l na 100km. W mieście jakieś 6 - 6,5 na 100km. Jak się poszaleje to spokojnie można dojść do 8,5 na 100. Jak będzie dalej zobaczymy. Olej i filtr będę wymieniał co 15.000 lub raz na rok ;) Dzwięk silnika jak to trzycylindrowiec nic specjalnego, jedni lubią inni nie cierpią, mi nie przeszkadza.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 110 KM

Rocznik / Przebieg: 2018 / 3500km

Średnie spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Seat Toledo IV11.03.2019
Opinia:Na chwilę obecną jestem zadowolony. Przejechane około 3000 km wiec trudno mówić o trwałości. O tym więc za przynajmniej rok ;). Dynamika ok, silnik cichy (choć to zależy od wyciszenia i wersji samochodu, którą się jeździ). Pali 5-6 litrów benzyny na 100 km i idzie zejść niżej lecz to przy dobrych warunkach i odpowiednim stylu jazdy. Na razie z samochodu (Seata Toledo Style) i silnika jestem zadowolony ale wszystko wyjdzie w praniu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 110 KM/81KW

Rocznik / Przebieg: 2018/3000 km

Średnie spalanie: 5.3 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)