Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.0 12V TSI 110/116KM (EA211)

Wyświetleń: 19964
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.0 12V TSI to najnowsza konstrukcja koncernu VW w którym zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami a przy niskim poziomie spalania. Konstrukcja 3 cylindrowa z 4 zaworami na jeden cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim wyposażona w Turbosprężarkę. Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na najwyższym poziomie przy bardzo dobrej dynamice i niskim poziomie spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników waga silnika, rozwiązania technologiczne między innymi układ wtryskowy oraz turbosprężarka.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 210.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 12):
(8.7)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.7/10
Dynamika
8.4/10
Głosy według opinii użytkowników:102

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 92

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 32

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Skoda Rapid11.10.2020
Opinia:Jeżdżę już nim około 3 lata i jak na tą chwilę jestem naprawdę pod wrażeniem. Auto zarówno daje radę w mieście jak i na autostradzie.
Koszty eksploatacji wydają się również niskie.
Sam zmieniałem olej i wydałem za komplet filtr + olej około 160 zł.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:dynamika niskie spalanie koszty eksploatacji
Wady:głośny przy wyższych obrotach

Odmiana silnika: CHZC

Rocznik: 2017

Przebieg: 27000

Śr. spalanie: 5.2 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Skoda Scala19.07.2020
Opinia:W Skoda Scala silnik słyszalny tylko powyżej 3500rpm. Dla mnie rewelacja . Po pół roku użytkowania nie powiem nic złego na niego.
Zobaczymy jak będzie po 10 latach ;)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Przyspieszenie Cisza Lubię dźwięk 3 cylindrów w wyciszonej Scali
Wady:Lekkie wibracje

Odmiana silnika: 115KM

Rocznik: 2019

Przebieg: 7300

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Seat Arona20.04.2020
Opinia:Wcześniej miałem 1.4 MPI 86KM, teraz zmiana auta na 1.0 TSI 116KM. Różnica jest widoczna w pracy, mocy, spalaniu jak i komforcie podróżowania - oczywiście na plus dla tsi.
Przejechałem już 5000 km i nie dostrzegam awarii. W ASO oraz w niezależnym serwisie mówią, że większych usterek jeszcze nie mieli z tym silnikiem. Jedyny minus to drgania przy zimnym silniku ale to charakterystyka wszystkich 3 cylindrowców.
Generalnie polecam, szczególnie wersję 116KM z 6 stopniową skrzynią.
Zalecam wymianę oleju po "dojechaniu" ja wykonałem po 4k km, kolejna co 10k km.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:- Niskie spalanie (miasto 6-8, trasa do 100km 4-5, 140 7-8, 180 - 11). - Cicha praca po rozgrzaniu - Mały a mocny :)
Wady:jedyna wada to pocenie się podczas dużych prędkości. Ale dowiedziałem się, że ten typ tak ma.

Odmiana silnika: 115 KM

Rocznik: 2019

Przebieg: 5 000

Śr. spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Vw Golf JOIN 10.03.2020
Opinia:Tak , 2 lata i 26 tkm przejechane. Jestam bardzo zadowolony z autka. Silniczek bardzo oszczendny , jaz dalo mi sie osagnec 4,6 l/100 km a norma to 5,2 do 5,7 . 205 km/h max jest ok. Trasa Polska - Niemcy 1050 km 6,4 l/100 km.W tym silniczku olej 0W20 jest standart ale tez mozna 0W30. Servis/Inspekcja po 2 latach VW 345 ? skasowali. Nastempny ten z 116 km. Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 110 km

Rocznik: 2018

Przebieg: 26000

Śr. spalanie: 5.6 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Skoda Fabia Kombi19.02.2020
Opinia:Mam w służbowej Fabii. Od nowości przejechałem 70000km, absolutnie najmniejszej awarii. Jak na taką pojemność dynamika rewelacja, przynajmniej w fabii. Spalanie też bardzo niskie. wadą jest dźwięk silnika, no ale są to 3 cylindry i tego nie da się oszukać. Podsumowując POLECAM!!!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:-Dynamika -niskie spalanie
Wady:- kultura pracy

Odmiana silnika: 110

Rocznik: 2018

Przebieg: 70000

Śr. spalanie: 6 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)