Silniki Volkswagen FSI - Silnik 3.6 V6 24V FSI 280KM

Wyświetleń: 10451
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen FSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 3.6 FSI o mocy 280KM przy 6250 obr/min z maksymalnym momentem obrotowym 360Nm. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy. Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć gromadzenie się nagaru na zaworach ssących oraz spalanie oleju silnikowego. Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne!! Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika!! Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • wysokie koszty użytkowania
  • wysoki poziom spalania
  • spalanie oleju silnikowego
  • osadzanie się nagaru na zaworach ssących

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(7.5)
Trwałość
7.5/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

fanek26.12.2018
Opinia:Mam 2 sztuki, o tym silniku chyba księgowi nie wiedzieli :) Jest rewelacyjny, bezawaryjny, wolę większe spalanie od diesla i mniejszej pojemności TSI, bo w ogólnym rozachunku jest zapewne tańszy w eksploatacji od tych mniej palących, olej i filtry co 15000 km, świece co 60000 i nic więcej!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: B6 300KM

Rocznik / Przebieg: 2008 295000km

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(5.7)

Odradzam!

Eryk23.12.2017
Opinia:Nie polecam ten silnik to skarbonka bez dna,dość że spalanie to jakiś żart pond 15l to do tego ciągle coś się dzieje a kontrolka na desce nie gaśnie od awarii.Jedynie to to że auto z tym silnikiem kupisz za przyzwoite pieniądze i jak mu nic nie dolega to super doznania podczas jazdy.Ale jak sprzedałem to cieszyłem się jak dziecko z klocków lego.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: VW Touareg I 3.6 V6 FSI 280KM

Rocznik / Przebieg: 2008 r 190.000 km

Średnie spalanie: 15 l/100km