Silniki Volkswagen FSI - Silnik 3.2 V6 24V FSI 265/270KM

Wyświetleń: 11612
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen FSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 3.2 FSI o mocy 265KM (CALA) lub 270KM (CALB) miał szerokie zastosowanie w samochodach segmentu D oraz E Audi oraz VW. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy. Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest nie zniszczalny i często awarii ulegają napinacze. Koszty wymiany rozrządu nie należy do tanich a jego montaż lepiej zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi !!! Po 2008 roku konstrukcja rozrządu została poprawiona i nie sprawia tak dużych problemów jak w wersjach starszych.  Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne!! Silnik nie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika!!! Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • koszty serwisu
  • droga wymiana rozrządu
  • awarie napinacza rozrządu
  • awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 59

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Romer05.04.2018
Opinia:Jak silnik to tylko o dużej mocy i pojemności w innym przypadku to jazda może byc udręką.I wcale spalanie nie jest wieksze od tych pierdzi-gwizdków o pojemnościach 1.6 czy 2.0 u mnie średnio wychodzi 11L czy to dużo? Auto nie małe silnik mocny a spalanie na poziomie np.Opla Vectry 2.0,dałem taki przykład bo kolega ma takiego i pali mu 10-11l i tyle w temacie.Silnik jest bardzo elastyczny ładnie wchodzi na obroty po lekkim oddaniu gazu,dynamika na najwyższym poziomie kultura pracy bardzo dobra.Awaryjność ZEROWA !!! Tak więc koszty sprowadzają się praktycznie do wymiany oleju oraz tankowania .Pozdrawiam i Polecam !!!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Q5 8R 3.2 V6 FSI 270KM

Rocznik / Przebieg: 2010r 186.000km

Średnie spalanie: 11 l/100km