Silniki VW nowszej konstrukcji - Silnik 1.4 16V FSI

Wyświetleń: 10237
MotoBenzyna

Silniki VW nowszej konstrukcji

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 FSI o mocy 90KM znany przede wszystkim z VW Golfa V Konstrukcja nowoczesna, wyposażona w wtrysk bezpośredni z rozrządem na łańcuchu. Silnik o dobrej kulturze pracy, dobrej dynamice i niskim poziomie spalania. Tu koniec dobrych wiadomości, niestety okazał się bardzo awaryjny i kosztowny w naprawach. Do najczęstszych awarii zaliczają się bardzo wadliwy układ rozrządu, rozciągający się łańcuch ,awaryjny napinacz hydrauliczny oraz nastawnik faz rozrządu. Następne poważne problemy to gromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych jak również elektroniki silnika. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem muszą pamiętać o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu dobrej jakości paliwa, to w dużym stopniu wyeliminuje kosztowne awarie.. Dużym atutem tej jednostki jest wysoka kultura pracy dobra dynamika i przyzwoity poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • niskie spalanie
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • duże problemy z rozrządem
  • problem z łańcuchem rozrządu
  • nagar na zaworach dolotowych
  • drogi montaż instalacji LPG
  • drogie części

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(9.5)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Golf V FSI 90KM19.02.2019
Opinia:Jeżdżę tym autem od roku i nigdy nie miałem problemów, wystarczy dbać o samochód oraz zapewnić mu olej i dobrą benzynę. Siostra kolegi jeździ na silniku FSI 1.6 przeszło 14 lat i nigdy nie miała problemów z tym autem.
Przyznaje że 90 koni nie nadaje się do palenia gumy na światłach, jeżeli ktoś potrzebuje ekonomicznego wygodnego i cichego auta to zdecydowanie mogę polecić tą wersję z czystym sumieniem.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: FSI 90KM

Rocznik / Przebieg: 2004/188,888

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Radek20.08.2017
Opinia:Silnik mam w Golfie od dwóch lat przejechałem nim 40 tys i zero problemów,auto serwisuje co 15 tys tankuje na sprawdzonych stacjach i garażuję.Bardzo dobry silniczek idealny do miasta i na wypady po za miasto,mocy nie za wiele ale jest wystarczająca do normalnej jazdy.Jeżlei ktoś szuka silnika mocnego to odradzam jest to taki silniczek do przemieszczania sie ale za to odwdzięcza sie niskim spalaniem.Jestem zadowolony nic mu nie dolega .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Golf V/90KM

Rocznik / Przebieg: 2007r/180.000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Autonagar 17.12.2017
Wodorowanie VW Jatta 1.4 FSI : https://youtu.be/R1j77Gvcxvk

Najnowsze komentarze

Autonagar
17.12.2017
0
Wodorowanie VW Jatta 1.4 FSI : https://youtu.be/R1j77Gvcxvk