Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.8 20V MPI 125KM

Wyświetleń: 11606
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.8 20V MPI o mocy 125KM miał zastosowanie w samochodach segmentu C i D takich jak Audi A4 VW Passat. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu takie jak awarie przepustnicy, cewki zapłonowej i wycieki oleju. Silnik ze zmiennymi fazami rozrządu w którym występuje rozrząd na pasku oraz łańcuchu. Wymiana paska wraz z pompą przewidziana jest na 120.000km, natomiast łańcuch minimum na 20.000km !!! Co do pracy samego silnika możemy powiedzieć, że jest dynamiczny ale niestety głośny a spalanie nie należy do małych. Dobrym rozwiązaniem jest montaż instalcji LPG, jednostka dobrze współpracuje z gazem. Kolejnym atutem jest duża dostępność części a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Użytkownicy aut z tym silnikiem nie będą zawiedzeni, silnik jest dynamiczny i mało awaryjny co jest jego dużym atutem i przekłada się na dużą żywotność.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • prosty i tani serwis

-Wady

  • duże spalanie
  • głośna praca silnika
  • awarie sondy lambda
  • bardzo duże wycieki oleju
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd

W tym silniku występuje pasek rozrządu oraz łańcuch,według zaleceń wymiana paska wraz z osprzętem przypada na 120.000 km następną trzeba skrócić do przebegu 90.000km lub 5 lat ,natomiast łańcuch oraz napinacz zalecane jest sprawdzić i ewentualnie wymienić co 200.000 km.

Średnia (głosów 1):
(7.7)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Wiesiek10.09.2017
Opinia:Silnik oceniam na 4+ była by piątka ale drobne awarie i spalanie to jego minusik,po za tym jest nie do zdarcia.Wół roboczy do pracy,na zakupy na wakacje do jedzie wszędzie,każdy mechanik go naprawi a części jest pod dostatkiem.Dzisiaj takich silników już nie ma prosty i tani w utrzymaniu.Praca nie jest na najwyższym poziomie ale niema co narzekać zbiera się przyzwoicie,mocy nie brakuje jak wyprzedzamy niema obaw że sie nie zmieścimy.Spalanie to już inna bajka w zimie nawet 12-13 l w mieście a średnio 9-10L trasa 6-7 l.Awarie jakie trapią silnik to drobiazgi,sonda lambda,cewki,elektryka itd ale koszty naprawy są znikome. Dobry silnik który jest nie do zdarcia.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Passat/125KM

Rocznik / Przebieg: 2000 r/280tys

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe