Silniki VW starszej konstrukcji - Silnik 2.0 E 16V 140KM (ACE)

Wyświetleń: 7562
MotoBenzyna

Silniki VW starszej konstrukcji

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.0 E 16V o mocy 140KM i oznaczeniu ACE miał zastosowanie w model  A6 C4.Silnik uznawany za pancerny jego konstrukcja jest bardzo trwała i odporna na duże przebiegi.Jednak nie jest wolna od awarii do najczęstszych trzeba zaliczyć awarii osprzętu takich jak przepływomierza czy cewki zapłonowej oraz bardziej poważniejsze zerwania paska rozrządu !!! Również warto zwracać uwagę na pokrywę zaworów która objawia się wyciekami oleju !!! Przy odpowiednim serwisowaniu można śmiało stwierdzić że silnik jest totalnie bezawaryjny.Plusem jest dobra kultura pracy zadowalająca dynamika i niezła elastyczność, na minus trzeba zaliczyć poziom spalania średnio wychodzi około 10l.Jeżeli ktoś szuka auta z niezawodną jednostką warto zwrócić uwagę na tą propozycję.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

-Wady

  • uwaga na zrywające się paski rozrządu
  • kontrola pokrywy zaworów
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepływomierza

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po po.60.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.7)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

A608.12.2017
Opinia:Miałem go w Audi A6 10 lat temu kupiłem do jazdy zagranicę na trasy,silnik niezniszczalny mocny i dynamiczny,jedyny minus to spalanie bo tak średnio 10 l ale wolałem to niż jeździć dieslem i wracać na lawecie.Takich silników już niema,prosta konstrukcja naprawa przysłowiowym motkiem czśści ile się chce i ceny bardzo niskie.Jak komuś nie zależy na wyglądzie a na bezawaryjności to do tyracki idealny silnik.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Audi A6 2.0 16V 140KM

Rocznik / Przebieg: 1997r 245.000

Średnie spalanie: 10 l/100km