Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.0 12V MPI

Wyświetleń: 13614
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.0 12V MPI o mocach 60KM oraz 75KM o momencie obrotowym wynoszącym 95Nm, ma zastosowanie między innymi w samochodach segmentu A VW, Skoda. Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym pasku zębatym.Producent przewiduje jego żywotność na cały okres eksploatacji silnika jednak jego kontrolę przewidział po 240 tys km.Silnik dedykowany do samochodów miejskich może poszczycić się niskim poziomem spalania, na minus trzeba zapisać słabą dynamiką oraz przeciętna kulturą pracy. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalani i bezawaryjność.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niski poziom spalania

-Wady

  • słaba dynamika
  • przeciętna kultura pracy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 6):
(7.7)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.5/10
Dynamika
5.7/10
Głosy według opinii użytkowników:60

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 40

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Fabia III27.02.2020
Opinia:Polecam dla osób które cenia sobie oszczedna jazde. Najnizsze zuzycie LPG 5,3-5,5l/100. Najwyzsze 7,6l/100. Poza tym auto bezawaryjne.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Spalanie!!!
Wady:praca silnika 3 cylindrowego

Odmiana silnika: 60

Rocznik: 2017

Przebieg: 80000

Śr. spalanie: 6.6 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Skoda Fabia III25.02.2020
Opinia:Skoda Fabia III, przejechane od momentu zakupu (i załozenia LPG) 16 tys km. Absolutnie żadnych problemów. Super tania jazda na LPG. Minimalne spalanie LPG (liczac z dystrybutora) to ok 5,5 LPG/100km (trasa Vmax 90kmh). Miasto i autostrada 140 kmh to ok 7,2-7,4 l LPG. Polecam!!!
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:niskie spalanie, bezawaryjność
Wady:kultura pracy

Odmiana silnika: 60

Rocznik: 2017

Przebieg: 65000

Śr. spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

Skoda Citigo21.04.2019
Opinia:Mam ten silnik w Skodzie Citigo, nie jest to z pewnością demon prędkości, ale z drugiej strony po 110.000 km, zero awarii, silnik pracuje jak nowy, a dodam, że od początku jeżdzę na LPG (instalacja fabryczna). Podane spalanie dotyczy LPG i jest to faktyczne spalanie, a nie spalanie wg wskazań komputera pokładowego.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
2.0/10

Odmiana silnika: 60 KM

Rocznik / Przebieg: 2013

Średnie spalanie: 6.1 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Polo VW 201515.01.2019
Opinia:3lata mam go w Polo i jest super. Żadnych awarii, bez problemu można zejść do 4,5 l benzyny /100km jak sie człowiek wysili to i 4l/100km - oczywiście w mieście.
Ogólnie jest szybki - 170 wyciśnie. Wyprzedzać jednak lepiej z ataku, nabierając prędkości troszkę wcześniej.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 1,0MPI

Rocznik / Przebieg: 2015/ 45000

Średnie spalanie: 5.5 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

Daniel19.02.2018
Opinia:Moja Skoda Fabia III z tym silnikiem spisuje się jak narazie w porządku. Spalanie przy dynamicznej jeździe wynosi 6.7 litra na 100 km według komputera pokładowego. Posiadam wersję Ambition o wyższej mocy 1.0 75 KM plus LPG fabryczne. Niestety silnik wolno się nagrzewa w porównaniu z innymi markami o tej pojemności oraz pracuje jak diesel na zimnym silniku po puszczeniu pedału sprzęgła - serwis twierdzi że ten model tak ma. Na pełnym baku LPG przejeżdza ok. 440 km (bak 33 litry). Ten silnik posiada za krótkie przełożenia skrzyni biegów przez co przy 140km/h mamy prawie 5 tys. obr. !!! ( Skoda Citigo z tym silnikiem przy 140km/h ma niecałe 4 tys. obr.). Silnik raczej do spokojnej jazdy po mieście. Ogólnie na plus mając na uwadze mój roczny przebieg na poziomie 80 tys. km.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: Skoda Fabia III 1.0 75

Rocznik / Przebieg: 2016 108000

Średnie spalanie: 6.7 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Dejw 15.01.2019
3lata mam go w Polo i jest super. Żadnych awarii, bez problemu można zejść do 4,5 l benzyny /100km jak sie człowiek wysili to i 4l/100km - oczywiście w mieście.
Ogólnie jest szybki - 170 wyciśnie. Wyprzedzać jednak lepiej z ataku, nabierając prędkości troszkę wcześniej.

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe

Najnowsze komentarze

Dejw
15.01.2019
0
3lata mam go w Polo i jest super. Żadnych awarii, bez problemu można zejść do 4,5 l benzyny /100km jak sie człowiek wysili to i 4l/100km - oczywiście w mieście.
Ogólnie jest szybki - 170 wyciśnie. Wyprzedzać jednak lepiej z ataku, nabierając prędkości troszkę wcześniej.