Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.4 8V MPI

Wyświetleń: 21326
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 8V MPI o mocach 60KM oraz 68KM miał zastosowanie w samochodach marki VW Polo III Fox oraz Skoda Fabia. Jest to konstrukcja czeska 8-zaworowa, nie mylić z niemiecką 16-zaworową mniej awaryjną i bardziej zaawansowaną. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii. Do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu, przepalaniem uszczelki pod głowicą, problemy z hydraulika zaworów oraz ubytki i wycieki oleju. Kolejnym problemem występującym w tym silniku jest zamarzająca odma w zimie, po 2002 roku usterka ta została wyeliminowana. Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Musimy pamiętać, że kultura pracy nie jest na najwyższym poziomie oraz spalanie w mieście stosunkowo duże jak na pojemność silnika, które dochodzi do 10L!!! Zdecydowanie lepiej spisuje się na trasie gdzie średnie spalanie wynosi w granicach 6L a to dobry wynik. Podsumowując tą jednostkę musimy pamiętać o kilku poważnych awariach aczkolwiek dostępność części i serwis jest w przystępnych pieniądzach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • prosty i tani serwis

-Wady

  • duże spalanie w mieście
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • awarie łańcucha rozrządu
  • problemy z hydraulika zaworów
  • problemy z odmą

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(7.4)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.8/10
Dynamika
6.5/10
Głosy według opinii użytkowników:31

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 23

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Seat Ibiza IIFL18.02.2019
Opinia:Silnik jest na pasku rozrządu i nie ma z nim najmniejszego problem. Przy większych przebiegach dziennych nie ma też problemu z zamarzającą odmą ale przy pokonywaniu jedynie krótkich odcinków może się to zdarzyć. W trasie spalanie jest na przyzwoitym poziomie i bez problem można osiągnąć 5,5l/100km. Gorzej jest w mieście i na krótkich dystansach gdzie spalanie wzrasta do 8l/100km. Autem pokonałem już ponad 100tys. km i nie miałem z nim żadnego problemu.
Teraz prawidłowe oceny :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 60KM/ANW

Rocznik / Przebieg: 1999/242000

Średnie spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Jakub08.10.2018
Opinia:Ten silnik jest na pasku rozrządu. Silnik nie do zarypania. Co prawda przy przebiegu musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą jednak sam silnik jest świetny. Polecam!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Seat Ibiza II/ 60KM

Rocznik / Przebieg: 1997/220000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Jacek16.03.2018
Opinia:Ten silnik nie był montowany w autach vw i seat !!!. JEDYNIE w fabiach z początku produkcji. Jest to stara konstrukcja skody. Rozrząd OHV z wałkiem w bloku silnika. Volkswagen zmienił osprzęt w stosunku do wersji z favoritki. Obniżył moc i zwiększył moment obrotowy. Miałem nową Fabię z tym silnikiem w wersji 68 ps. Jeździłem dwa lata i 60 tyś km z gazem. Bardzo oszczędny silnik i dość dynamiczny. Gorzej z kulturą pracy. Przy każdym wyłączeniu z okolic silnika dochodził dźwięk grzechotania. Serwis Skody rozkładał ręce, twierdząc że ten typ tak ma.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: FABIA 68 PS

Rocznik / Przebieg: 2000

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Darek28.08.2017
Opinia:Silnik mam w Polówce z 2001 roku autem jeżdżę od 4 lat zrobiłem 60 tys i mogę podzielić się kilkoma faktami.Mianowicie już napewno bym go nie kupił więcej jeżdżę bo nie mogę go sprzedać.Same minusy spalanie jak Pasacie 8L średnio,co chwilę jakieś problemy to zawory,to coś z łańcuchem rozrządu to jakiś absurd myślałem że jak łańcuch to jest spokój.Dodatkowo prac silnika pozostawia wiele do życzenia a dynamika jest na bardzo niskim poziomie.Plus to każdy z nim zrobi i części za grosze.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: VW Polo III/60KM

Rocznik / Przebieg: 2001r/190.000

Średnie spalanie: 8 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe