Grupa Volkswagen - Silnik 1.0 8V MPI

Wyświetleń: 4336
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.0 8V MPI o mocy  50KM osiągający moment obrotowy 89Nm przy 3000 obr/min. Konstrukcja z lat 80-tych, która przeszła  szereg zmian aby zadebiutować z 1996 roku. Jednostka o oznaczeniu AER czterocylindrowa z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku z pojedynczym wałkiem rozrządu i dwoma zaworami na cylinder (SOHC). Silnik posiadła dwa katalizatory przy czym jeden zintegrowany z kolektorem wydechowym. W  2001 roku silnik miał modernizację, blok żeliwny został zmieniony na aluminiowy przez co silnik stał się lżejszy a to przełożyło się na niższy poziom spalania. Silnik ma bardzo prostą konstrukcję co przekłada się na bezproblemową naprawę a części jest pod dostatkiem w przystępnych cenach. Silnik ma kilka przypadłości - szwankująca elektronika silnika przeważnie odpowiadają za to dwa katalizatory, które są dosyć awaryjne, kolejnym minusem jest poziom oleju, który trzeba pilnować bo niski poziom skutkuje jego zatarciem. Należy również uważać na silnik po 2001r. z blokiem aluminiowym ponieważ tam jest awaryjna odma, której awaria doprowadza do trwałego uszkodzenia jednostki. Silnik dedykowany do samochodów miejskich może poszczycić się niskim poziomem spalania oraz przyzwoitą kulturą pracy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • niski poziom spalania
  • dostępność części
  • dobre osiągi
  • przyzwoita kultura pracy

-Wady

  • problemy elektroniki sterujące silnikiem
  • dwa katalizatory-w razie awarii wysokie koszty
  • problemy z sondą lambda
  • problemy z odmą
  • w razie montażu LPG kosztowny serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Poważne awarie odmy w jednostkach z lat 2001-2003 !!! Problem występuje w zimie gdzie gromadzi się woda i zamrza co w konsekwencji doprowadza do zatarcia silnika.

Problem można wyeliminować montując specjalną grzałkę oleju.

Instalacja LPG -nie jest zalecana z powodu kolektora dolotowego który jest plastikowy oraz przez sondy lambdy które są kolizyjne.

Średnia (głosów 2):
(6.7)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
4.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Piotr08.02.2018
Opinia:Ogólnie polecam ten silnik, jeżdżę Lupkiem na codzień do pracy ok 17 km i jak już się rozbuja to jako tako się jedzie, ciągle świeci się check engine pewnie ze względu na sondę lambda lub katalizatory, czasami wypada zapłon, ale redukcja biegów pomaga... prędkość max 80km/h, powyżej czuje się niepewnie w tym aucie :D
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
2.0/10

Odmiana silnika: Lupo / 50KM

Rocznik / Przebieg: 2001 / 180 000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Bartek10.11.2016
Opinia:Okropna kultura pracy, awarie popychaczy hydraulicznych, blok silnika skody, wtryski vw, mutant
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 55 KM

Rocznik / Przebieg: 2000 r / 140 000

Średnie spalanie: 7 l/100km