Grupa Renault - Silnik 1.4 16V TCe H4Jt

Wyświetleń: 18412
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.4 TCe o pojemności 130KM z Turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje średnio około 7L/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Musimy jednak  liczyć się z kosztowną regulacja zaworów, które nie są hydrauliczne i trzeba je ustawiać ręcznie, również użytkownicy sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu. Jednostka w ocenie użytkowników uchodzi za bezawaryjną a usterkowość na bardzo niskim poziomie można stwierdzić, że praktycznie zerowym.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • łańcuch rozrządu

-Wady

  • regulacja zaworów przy LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Jak już ktoś się zdecyduje na montaż instalacji LPG to tylko dobrej firmy i musi się liczyć z kosztowną regulacją zaworów po 60 tys/km

Średnia (głosów 21):
(8.9)
Trwałość
8.7/10
Utrzymanie
8.4/10
Dynamika
9.6/10
Głosy według opinii użytkowników:183

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 85

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Jan29.11.2018
Opinia:Jeżdżę Scenikiem Grand 2009 1,4tce, odkupiłem go od znajomego, który miał go od nowości na firmę i po 3 latach i sprzedał go mnie. Obecnie mam 166tkm i praktycznie nic przy nim nie robiłem poza wyminą filtrów, świec, oleju i poduszką pod silnikiem, pod koniec 2014r. założyłem gaz, auto nie straciło ma mocy, wręcz przeciwnie wydaje się być nawet mocniejsze. Silnik jest bardzo cichy i żwawy jak na tak duże auto. Zastawiałem sie nad ziminą na coś nowszego, ale stwierdziłem, że nie ma zbytnio na co, co by jeździło na LPG, więc pozostanę jeszcze rok, dwa przy tym.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Scenic Grand 131KM

Rocznik / Przebieg: 2009 / 166450

Średnie spalanie: 8.6 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Jaro10.11.2018
Opinia:A ja jeżdżę 1,4tce od 2,5 roku i jestem zadowolony z nabytku, wcześniej latałem 1,4 16V 96KM, więc różnica w dynamice jest kolosalna, tak jak piszą inni silnik jest bardzo cichy, rok temu zmieniłem rozrząd, świece i filtry, turbo jest OK. Teraz mam 211500km i chyba założę gaz, piszą, że silnik dobrze znosi gaz. Mój kuzyn też ma 1.4tce od niedawna i też jest zadowolony, a kupił sobie, bo przejechał się kilka razy moim.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Megane III / 130KM

Rocznik / Przebieg: 2009 / 211500km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Makgajwer26.10.2018
Opinia:Polecam ten silnik. Mam wprawdzie mały przebieg, auto użytkuje od nowości. Auto użytkowane w mieście oraz na trasie.
Moc w zupełności wystarczająca nawet do dynamicznej jazdy. Silnik cichy, z bardzo dobrą kulturą pracy i co najważniejsze oszczędny. Spalanie jak w każdym aucie zależy od nogi, przewidywania sytuacji na drodze. U mnie w mieście 6,5-7,5 l/100 km. Trasa: 5,1-6,1-6,7 w zależności od prędkości, obciążenia i warunków na drodze.Do tej pory jestem bardzo zadowolony, silnik nigdy nie zawiódł.
Chcesz więcej informacji zapraszam tutaj: https://megane.com.pl/topic/47177-makgajwer-renault-megane-iii-dynamique-14-tce-2012/
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Megane III HB, 1,4 TCe 130KM

Rocznik / Przebieg: 2012/ 64 tys.

Średnie spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(4.3)

Odradzam!

Miłosz25.10.2018
Opinia:Zdecydowanie odradzam. U mnie również pojawił się problem pękniętej uszczelki pod głowicą. Nie było widać wycieku jedynie ubytek płynu chłodniczego. Koszty naprawy astronomiczne (7 tys. zł) a części trudno dostępne. Jedyny plus silnika to niezła dynamika. Informacja producenta dotycząca spalania zaniżona. Przy bardzo spokojnej jeździe na trasie osiąga się około 7.4l. Jazda w cyklu mieszanym to już 8.5 l.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Scenic Grandtour III/ 130KM

Rocznik / Przebieg: 2009 / 146 tys

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Adrian & Gosia23.10.2018
Opinia:Ja również jestem zadowolony z 1.4TCe i jeżdżę już ponad dwa lata bezproblemowo, niezła dynamika, cicha praca silnika, rok temu profilaktycznie wymieniłem rozrząd przy 167400km, a mechanik stwierdził, że łańcuch jeszcze całkiem dobrze wyglądał.
Z tego co czytam w necie silnik ma bardzo dobre opinie, a jeśli komuś coś się dzieje to zapewne niedbałość doprowadziła do usterek. Czytałem w necie, że silnik nie lubi katowania na zimnym w czasie dużych mrozów, a przecież żadem silnik tego nie lubi. Ja tam jestem zadowolony i nie żałuje zakupu.
https://www.youtube.com/watch?v=YW2wtoQ92h4
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Megane Coupe / 131KM

Rocznik / Przebieg: 2012 / 175700

Średnie spalanie: 7.5 l/100km