Grupa Renault - Silnik 1.4 16V TCe H4Jt

Wyświetleń: 22801
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.4 TCe o pojemności 130KM z Turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje średnio około 7L/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Musimy jednak  liczyć się z kosztowną regulacja zaworów, które nie są hydrauliczne i trzeba je ustawiać ręcznie, również użytkownicy sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu. Jednostka w ocenie użytkowników uchodzi za bezawaryjną a usterkowość na bardzo niskim poziomie można stwierdzić, że praktycznie zerowym.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • łańcuch rozrządu

-Wady

  • regulacja zaworów przy LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Jak już ktoś się zdecyduje na montaż instalacji LPG to tylko dobrej firmy i musi się liczyć z kosztowną regulacją zaworów po 60 tys/km

Średnia (głosów 23):
(9.0)
Trwałość
8.8/10
Utrzymanie
8.5/10
Dynamika
9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:203

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 101

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Megane III 1.411.03.2019
Opinia:Czytając te opinie potwierdzam, że to faktycznie fajny, bardzo dynamiczny i dobrze wyciszony silnik, ponoć konstrukcja Nissana i Renault, zrobiłem już nim prawie 110tys.km, kupiłem używanego 3,5 roku temu i tylko olej, filtry, świece, niebawem zamierzam zrobić rozrząd, który jest na łańcuchu. Skrzynia mogłaby mieć dłuższy 6-bieg, spalanie jak dla mnie akceptowalne, ogólnie Megane dobrze się sprawuje i jestem zadowolony, choć miałem obawy przez zakupem Renault.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 14tce 131

Rocznik / Przebieg: 238600tys

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

megane 23.01.2019
Opinia:Przesiadka z turbo-D na turbo-PB okazało się niezłym posunięciem, w końcu mam ciszę w aucie, 1.4T tak jak napisali inni super cichy silnik oraz wysoka kultura pracy, fajnie się zbiera i nie czuć turbo dziury jak w dieslu. Dla mnie jest rewelacja.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 131KM

Rocznik / Przebieg: 2012 / 158tkm

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Jan29.11.2018
Opinia:Jeżdżę Scenikiem Grand 2009 1,4tce, odkupiłem go od znajomego, który miał go od nowości na firmę i po 3 latach i sprzedał go mnie. Obecnie mam 166tkm i praktycznie nic przy nim nie robiłem poza wyminą filtrów, świec, oleju i poduszką pod silnikiem, pod koniec 2014r. założyłem gaz, auto nie straciło ma mocy, wręcz przeciwnie wydaje się być nawet mocniejsze. Silnik jest bardzo cichy i żwawy jak na tak duże auto. Zastawiałem sie nad ziminą na coś nowszego, ale stwierdziłem, że nie ma zbytnio na co, co by jeździło na LPG, więc pozostanę jeszcze rok, dwa przy tym.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Scenic Grand 131KM

Rocznik / Przebieg: 2009 / 166450

Średnie spalanie: 8.6 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Jaro10.11.2018
Opinia:A ja jeżdżę 1,4tce od 2,5 roku i jestem zadowolony z nabytku, wcześniej latałem 1,4 16V 96KM, więc różnica w dynamice jest kolosalna, tak jak piszą inni silnik jest bardzo cichy, rok temu zmieniłem rozrząd, świece i filtry, turbo jest OK. Teraz mam 211500km i chyba założę gaz, piszą, że silnik dobrze znosi gaz. Mój kuzyn też ma 1.4tce od niedawna i też jest zadowolony, a kupił sobie, bo przejechał się kilka razy moim.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Megane III / 130KM

Rocznik / Przebieg: 2009 / 211500km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Makgajwer26.10.2018
Opinia:Polecam ten silnik. Mam wprawdzie mały przebieg, auto użytkuje od nowości. Auto użytkowane w mieście oraz na trasie.
Moc w zupełności wystarczająca nawet do dynamicznej jazdy. Silnik cichy, z bardzo dobrą kulturą pracy i co najważniejsze oszczędny. Spalanie jak w każdym aucie zależy od nogi, przewidywania sytuacji na drodze. U mnie w mieście 6,5-7,5 l/100 km. Trasa: 5,1-6,1-6,7 w zależności od prędkości, obciążenia i warunków na drodze.Do tej pory jestem bardzo zadowolony, silnik nigdy nie zawiódł.
Chcesz więcej informacji zapraszam tutaj: https://megane.com.pl/topic/47177-makgajwer-renault-megane-iii-dynamique-14-tce-2012/
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Megane III HB, 1,4 TCe 130KM

Rocznik / Przebieg: 2012/ 64 tys.

Średnie spalanie: 6.8 l/100km