Grupa Renault - Silnik 1.4 16V TCe H4Jt

Wyświetleń: 15294
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.4 TCe o pojemności 130KM z Turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje średnio około 7L/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Musimy jednak  liczyć się z kosztowną regulacja zaworów, które nie są hydrauliczne i trzeba je ustawiać ręcznie, również użytkownicy sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu. Jednostka w ocenie użytkowników uchodzi za bezawaryjną a usterkowość na bardzo niskim poziomie można stwierdzić, że praktycznie zerowym.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • łańcuch rozrządu

-Wady

  • regulacja zaworów przy LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Jak już ktoś się zdecyduje na montaż instalacji LPG to tylko dobrej firmy i musi się liczyć z kosztowną regulacją zaworów po 60 tys/km

Średnia (głosów 20):
(8.9)
Trwałość
8.7/10
Utrzymanie
8.4/10
Dynamika
9.6/10
Głosy według opinii użytkowników:173

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 78

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Jaro10.11.2018
Opinia:A ja jeżdżę 1,4tce od 2,5 roku i jestem zadowolony z nabytku, wcześniej latałem 1,4 16V 96KM, więc różnica w dynamice jest kolosalna, tak jak piszą inni silnik jest bardzo cichy, rok temu zmieniłem rozrząd, świece i filtry, turbo jest OK. Teraz mam 211500km i chyba założę gaz, piszą, że silnik dobrze znosi gaz. Mój kuzyn też ma 1.4tce od niedawna i też jest zadowolony, a kupił sobie, bo przejechał się kilka razy moim.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Megane III / 130KM

Rok / Przebieg: 2009 / 211500km

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Makgajwer26.10.2018
Opinia:Polecam ten silnik. Mam wprawdzie mały przebieg, auto użytkuje od nowości. Auto użytkowane w mieście oraz na trasie.
Moc w zupełności wystarczająca nawet do dynamicznej jazdy. Silnik cichy, z bardzo dobrą kulturą pracy i co najważniejsze oszczędny. Spalanie jak w każdym aucie zależy od nogi, przewidywania sytuacji na drodze. U mnie w mieście 6,5-7,5 l/100 km. Trasa: 5,1-6,1-6,7 w zależności od prędkości, obciążenia i warunków na drodze.Do tej pory jestem bardzo zadowolony, silnik nigdy nie zawiódł.
Chcesz więcej informacji zapraszam tutaj: https://megane.com.pl/topic/47177-makgajwer-renault-megane-iii-dynamique-14-tce-2012/
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Megane III HB, 1,4 TCe 130KM

Rok / Przebieg: 2012/ 64 tys.

Śr. spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(4.3)

Odradzam!

Miłosz25.10.2018
Opinia:Zdecydowanie odradzam. U mnie również pojawił się problem pękniętej uszczelki pod głowicą. Nie było widać wycieku jedynie ubytek płynu chłodniczego. Koszty naprawy astronomiczne (7 tys. zł) a części trudno dostępne. Jedyny plus silnika to niezła dynamika. Informacja producenta dotycząca spalania zaniżona. Przy bardzo spokojnej jeździe na trasie osiąga się około 7.4l. Jazda w cyklu mieszanym to już 8.5 l.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Scenic Grandtour III/ 130KM

Rok / Przebieg: 2009 / 146 tys

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Adrian & Gosia23.10.2018
Opinia:Ja również jestem zadowolony z 1.4TCe i jeżdżę już ponad dwa lata bezproblemowo, niezła dynamika, cicha praca silnika, rok temu profilaktycznie wymieniłem rozrząd przy 167400km, a mechanik stwierdził, że łańcuch jeszcze całkiem dobrze wyglądał.
Z tego co czytam w necie silnik ma bardzo dobre opinie, a jeśli komuś coś się dzieje to zapewne niedbałość doprowadziła do usterek. Czytałem w necie, że silnik nie lubi katowania na zimnym w czasie dużych mrozów, a przecież żadem silnik tego nie lubi. Ja tam jestem zadowolony i nie żałuje zakupu.
https://www.youtube.com/watch?v=YW2wtoQ92h4
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Megane Coupe / 131KM

Rok / Przebieg: 2012 / 175700

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Macej19.10.2018
Opinia:Trochę się zastanawiałem nad zakupem Megany z tym silnikiem, jednak kupiłem rok temu i przejechałem już 32tys.km i wszystko śmiga, niebawem zakładam LPG, bo mój kolega też ma i super się sprawuje. Silnik pracuje bardzo cicho, a dynamika jest dużo, dużo lepsza jak dieslu, którego miałem wcześniej. 1.4TCe super zajefajny silniczek i polecam !
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Megane III / 131KM

Rok / Przebieg: 2011 / 194tys.

Śr. spalanie: 8 l/100km