Silniki Renault - Silnik 1.4 16V TCe H4Jt

Wyświetleń: 42727
MotoBenzyna

Silniki Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.4 TCe o pojemności 130KM z Turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje średnio około 7L/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Musimy jednak  liczyć się z kosztowną regulacja zaworów, które nie są hydrauliczne i trzeba je ustawiać ręcznie, również użytkownicy sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu. Jednostka w ocenie użytkowników uchodzi za bezawaryjną a usterkowość na bardzo niskim poziomie można stwierdzić, że praktycznie zerowym.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • łańcuch rozrządu

-Wady

  • regulacja zaworów przy LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Jak już ktoś się zdecyduje na montaż instalacji LPG to tylko dobrej firmy i musi się liczyć z kosztowną regulacją zaworów po 60 tys/km

Średnia (głosów 28):
(9.2)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.7/10
Dynamika
9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:253

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 224

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 83

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

megane iii bose 1.4 Tce turbo 131 koni07.07.2019
Opinia:kupiłem dwa lata temu z przebiegiem 227Tys, zrobiłem od razu rozrząd, świece, wymieniłem chłodnicę i opony, jeżdżę i jestem zadowolony. Silnik dynamiczny, bardzo cichy, czasem poszarpuje na 2 biegu, ale to ponoć normalka. Spalanie w zależności od nogi przy agresywnej jeździe potrafi łyknąć, a przy rozsądnej normalnej jeździe z dzieciakami nad morze wyszło mi 5,8.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1400 turbo 131KM

Rocznik / Przebieg: 2011rok 246300 km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Megane 3 Kombi19.06.2019
Opinia:Potwierdzam ! A tak straszyli, że nie lubi gazu, że zawory, że turbo, a przejechałem już 145tkm na gazie i nic się nie stało silnikowi. Kumpel też ma w Sciniku kupił w Belgii z fabrycznym LPG ma nalatane 220tkm i wszystko gra.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1,4tce z lpg 131KM

Rocznik / Przebieg: 2011 / 193500

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Megane Grandtour 14tec17.05.2019
Opinia:Ciekawa informacja, że niby nie zalecany do LPG, a przejechałem już 170 tys.km na gazie i wszystko OK. Spalnie , średnio 9-10 jest, przy spokojnej jeździe można się, wyrobić 7-8 LPG, taniocha. Ł
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 130KM

Rocznik / Przebieg: 2011 / 240tys

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Scenic 1,4 tce 131km15.04.2019
Opinia:Jeżdżę nim od nowości i jestem zadowolony z dynamiki i komfortu jazdy. na gwarancji był wymieniany kompresor klimatyzacji i chłodnica klimy po za tym nic wielkiego się nie działo.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 131

Rocznik / Przebieg: 142tys

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Megane GTLine Coupe10.04.2019
Opinia:Długo zastanawiałam się nad zakupem Megane Coupe 1.4tce, w końcu kupiłam i jestem pod zachycona, super przyśpiesza, cichutka, silnika nie słychać. KOCHAM JĄ :-)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 140

Rocznik / Przebieg: 2013

Średnie spalanie: 7 l/100km