Grupa Renault - Silnik 1.4 16V TCe H4Jt

Wyświetleń: 27515
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.4 TCe o pojemności 130KM z Turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje średnio około 7L/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Musimy jednak  liczyć się z kosztowną regulacja zaworów, które nie są hydrauliczne i trzeba je ustawiać ręcznie, również użytkownicy sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu. Jednostka w ocenie użytkowników uchodzi za bezawaryjną a usterkowość na bardzo niskim poziomie można stwierdzić, że praktycznie zerowym.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • łańcuch rozrządu

-Wady

  • regulacja zaworów przy LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Jak już ktoś się zdecyduje na montaż instalacji LPG to tylko dobrej firmy i musi się liczyć z kosztowną regulacją zaworów po 60 tys/km

Średnia (głosów 26):
(9.1)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.7/10
Dynamika
9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:233

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 121

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 52

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Megane Grandtour 14tec17.05.2019
Opinia:Ciekawa informacja, że niby nie zalecany do LPG, a przejechałem już 170 tys.km na gazie i wszystko OK. Spalnie , średnio 9-10 jest, przy spokojnej jeździe można się, wyrobić 7-8 LPG, taniocha. Ł
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 130KM

Rocznik / Przebieg: 2011 / 240tys

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Scenic 1,4 tce 131km15.04.2019
Opinia:Jeżdżę nim od nowości i jestem zadowolony z dynamiki i komfortu jazdy. na gwarancji był wymieniany kompresor klimatyzacji i chłodnica klimy po za tym nic wielkiego się nie działo.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 131

Rocznik / Przebieg: 142tys

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Megane GTLine Coupe10.04.2019
Opinia:Długo zastanawiałam się nad zakupem Megane Coupe 1.4tce, w końcu kupiłam i jestem pod zachycona, super przyśpiesza, cichutka, silnika nie słychać. KOCHAM JĄ :-)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 140

Rocznik / Przebieg: 2013

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Megane III 1.411.03.2019
Opinia:Czytając te opinie potwierdzam, że to faktycznie fajny, bardzo dynamiczny i dobrze wyciszony silnik, ponoć konstrukcja Nissana i Renault, zrobiłem już nim prawie 110tys.km, kupiłem używanego 3,5 roku temu i tylko olej, filtry, świece, niebawem zamierzam zrobić rozrząd, który jest na łańcuchu. Skrzynia mogłaby mieć dłuższy 6-bieg, spalanie jak dla mnie akceptowalne, ogólnie Megane dobrze się sprawuje i jestem zadowolony, choć miałem obawy przez zakupem Renault.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 14tce 131

Rocznik / Przebieg: 238600tys

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

megane 23.01.2019
Opinia:Przesiadka z turbo-D na turbo-PB okazało się niezłym posunięciem, w końcu mam ciszę w aucie, 1.4T tak jak napisali inni super cichy silnik oraz wysoka kultura pracy, fajnie się zbiera i nie czuć turbo dziury jak w dieslu. Dla mnie jest rewelacja.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 131KM

Rocznik / Przebieg: 2012 / 158tkm

Średnie spalanie: 8 l/100km