Grupa Renault - Silnik 1.4 16V TCe H4Jt

Wyświetleń: 18410
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.4 TCe o pojemności 130KM z Turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje średnio około 7L/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Musimy jednak  liczyć się z kosztowną regulacja zaworów, które nie są hydrauliczne i trzeba je ustawiać ręcznie, również użytkownicy sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu. Jednostka w ocenie użytkowników uchodzi za bezawaryjną a usterkowość na bardzo niskim poziomie można stwierdzić, że praktycznie zerowym.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • łańcuch rozrządu

-Wady

  • regulacja zaworów przy LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Jak już ktoś się zdecyduje na montaż instalacji LPG to tylko dobrej firmy i musi się liczyć z kosztowną regulacją zaworów po 60 tys/km

Średnia (głosów 21):
(8.9)
Trwałość
8.7/10
Utrzymanie
8.4/10
Dynamika
9.6/10
Głosy według opinii użytkowników:183

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 85

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Radek i Iwona17.05.2018
Opinia:Ciekawe z skąd wzięliście tą informacją opisaną w Informacjach serwisowych - `Niezalecany do instalacji LPG` skoro w salonach Renault w Niemczech i Polsce były, sprzedawane również z instalacją LPG, druga sprawa kosztowna regulacja zaworów, bo mnie kosztowało to 250zł i okazało się że jest wszystko OK. Śmigam na LPG już jakieś 110tys. i nie ma problemów. Jedyna usterka jaka się zdarzyła to instalację elektryczną pogryzła kuna, ale kupiłem wiązkę za 80zł i wszystko działa.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Scenic / 131

Rocznik / Przebieg: 2010 / 167000

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Adam16.05.2018
Opinia:Również podzielam jak najbardziej pozytywną opinię o tym silniku, jest super cichy i dynamiczny, mam go od 2,5 roku w Megane III HB 2009r. przebieg 186tys. założyłem LPG i zrobiłem już 82tys. bez problemów, trochę się bałem LPG do tego silnika, jednak jest wszystko OK, nawet mam wrażenie, że na LPG lepiej się zbiera.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Meagane 3 HB 1.4TCe 131KM

Rocznik / Przebieg: 2009

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Tomasz26.04.2018
Opinia:Super cichy i dynamiczny silnik na wtrysku pośrednim więc i świetnie współpracuje z LPG, bez problemu można go zestroić na 155-165KM, rozrząd na solidnym łańcuchu nie jak w TSI czy THP, nie bierze oleju, a regulacja zaworów jest na szklankach regulacyjnych, to tani i bardzo dobry system, znany z silników Nissana. Przy spokojnej jeździe można uzyskać 5,6/100, autostrada 7.2/100. Polecam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.4TCe / 156KM

Rocznik / Przebieg: 2012 / 155tys.

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Roger03.04.2018
Opinia:Bardzo fajny silniczek, wyśmienita kultura pracy. Mimo że posiada turbo i koło dwumasowe to praktycznie bezawaryjny. Rozrząd na łańcuchu warto profilaktycznie wymienić po przejechaniu ok. 150-170 tys. km. Wymieniać olej co 10-12 tys. km lub co rok, nie katować go przed rozgrzaniem (zwłaszcza zimą), a odwdzięczy się długą i bezawaryjną pracą. Spalanie w cyklu mieszanym ~8,5 L/100 km.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 1.4 TCe 130KM

Rocznik / Przebieg: 2009/165000

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Paweł15.03.2018
Opinia:Super silnik, cichutki i dynamiczny. Na biegu jałowym praktycznie niesłyszalny, przy ruszaniu i przyspieszaniu fajnie mruczy. Troszkę lubi wypić w mieście, ale jest totalnie niezawodny dlatego można mu to wybaczyć :) Na trasie po rozgrzaniu i jeździe średnio dynamicznej spalił mi wg komputera 7,7l chociaż podobno komputer trochę zawyża pomiar.. Zawsze z przyjemnością wsiadam do tego samochodu, a czasem żałuje że mam wszędzie blisko bo pojeździłbym nim więcej ;)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Renault Megane 3/ 1.4 tce 130km

Rocznik / Przebieg: 2009/210000

Średnie spalanie: 8 l/100km