Grupa Renault - Silnik 1.4 16V TCe H4Jt

Wyświetleń: 16384
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.4 TCe o pojemności 130KM z Turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje średnio około 7L/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Musimy jednak  liczyć się z kosztowną regulacja zaworów, które nie są hydrauliczne i trzeba je ustawiać ręcznie, również użytkownicy sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu. Jednostka w ocenie użytkowników uchodzi za bezawaryjną a usterkowość na bardzo niskim poziomie można stwierdzić, że praktycznie zerowym.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • łańcuch rozrządu

-Wady

  • regulacja zaworów przy LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Jak już ktoś się zdecyduje na montaż instalacji LPG to tylko dobrej firmy i musi się liczyć z kosztowną regulacją zaworów po 60 tys/km

Średnia (głosów 21):
(8.9)
Trwałość
8.7/10
Utrzymanie
8.4/10
Dynamika
9.6/10
Głosy według opinii użytkowników:183

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 83

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 32

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Adrian05.07.2018
Opinia:Cichy, dynamiczny jak do i tond bezproblemowy, jeżdżę nim o nowości. Polecam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Megane Grandtour / 131KM

Rok / Przebieg: 2010

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Wotek01.07.2018
Opinia:Jeżdżę 1.4tce od 2014 roku, kupiłem jak miał 114tys.km, teraz ma 168tys.km przebiegu, sprawuje się super, jest bardzo cichy i zaskakująco dynamiczny, żałuje jedynie, że od razu nie założyłem LPG. Wcześniej miałem 1.5dci w który władowałem kupę kasy !
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: 1.4tce / 131

Rok / Przebieg: 2010

Śr. spalanie: 7.4 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Jacek04.06.2018
Opinia:Posiadam ten silnik w grand scenic,i powiem że daje rade z tym nie lekkim autem,a średnie spalanie oscyluje się między 7,3 a 8,2.litr.Więc czego chcieć więcej, i jak na razie w przeciągu 2 lat, nic nie naprawiałem.Więc z czystym sumieniem polecam ten dynamiczny i bardzo oszczędny silnik 1,4 tce.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: grand scenic 130km

Rok / Przebieg: 2012 115000

Śr. spalanie: 7.6 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Przemo22.05.2018
Opinia:Bardzo sceptycznie podchodziłem do tego silnika, okazał się jednak dobrym wyborem, jest bardzo cichy i dynamiczny, bardzo fajnie przyśpiesza już od 2000obr. spalanie o 1,5 większe jak dieslu, ale można przeżyć, wcześniej miałem dwa diesle, które dały mi finansowo w kość z naprawami. Ogólnie polecam ten silnik, odkupiłem Megane od 1 właściciela z Niemiec jeżdżę nim 2,5 roku i nic się nie dzieje. Mechanicy zalecają zmianę oleju w nim co 15tys. i tak robię.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Megane 3 Coupe 1.4TCe

Rok / Przebieg: 2010 / 144tys.

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(7.3)

Odradzam!

Michał18.05.2018
Opinia:Silnik niesamowicie elastyczny, niestety w moim wypadku LPG nie miało smarowania zaworów co jest zabójstwem tego silnika. Przy przebiegu w okolicach 200 tys, silnik powoli się kończy i jego naprawa jest nie opłacalna.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: 140

Rok / Przebieg: 2011 / 195000

Śr. spalanie: 9 l/100km