Grupa Renault - Silnik 0.9 TCe H4Bt

Wyświetleń: 9229
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 0.9 TCe o pojemności 90KM wszedł do produkcji od 2008r i miał zastosowanie w samochodach marki Renault oraz Dacia. Jednostka trzycylindrowa z turbodoładowaniem przeznaczona to aut segmentu A i B do jazdy miejskiej. Auto z tym silnikiem w mieście spisuje się bardzo dobrze. Przy prędkościach do 90km/h zbiera się dobrze, niestety na trasie przy większych prędkościach nie jest tak idealnie, kierowca musi trzymać auto na wyższych obrotach. Niestety po przekroczeniu prędkości 100km/h komfort jazdy nie jest już tak przyjemny, silnik jest znacznie głośniejszy a praca jego nie jest tak przyjazna dla ucha. Konstruktorzy stworzyli ten silnik do jazdy miejskiej i tam sprawdza się na prawdę dobrze a średnie spalanie oscyluje w okolicy 6L co jest bardzo dobrym wynikiem. W opinii  kierowców silnik raczej sprawdza się w mieście a niżeli na dłuższych odcinkach, awaryjność jest na bardzo niskim poziomie pod warunkiem regularnego serwisowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobry do miasta
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niska awaryjność

-Wady

  • głośny przy dużych prędkościach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.3/10
Dynamika
8.8/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 48

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Merlin24.10.2018
Opinia:Dacia Sandero 2018 przebieg 60 000km. W mojej ocenie jest to rewelacyjny silnik do tej klasy samochodów spalanie na poziomie 7,3 - 8,6 lpg (bez używania trybu eco i start stop) jest jak najbardziej zadowalające. Dynamika podobna do starszych silników o większej pojemności, za kierownicą czuje się jak by pod maską pracował silnik 1,6 lub co najmniej 1,4. Wadą jest elastyczność przy niskich obrotach można a nawet trzeba się do tego przyzwyczaić.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: TCE 90

Rok / Przebieg: 6000

Śr. spalanie: 7.9 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Jacek23.07.2018
Opinia:Mam ten silnik w Capturze. Trzy lata bez żadnego dolewania oleju, remontu czy innych dziwnych rzeczy. Pali różnie, jak się go mocno pogoni to max co mi średnio spalił to było 8.5 litra (miasto + klima + krótkie dojazdy). Na trasie jest już lepiej spala średnio 6.5 (trasa 1400 - autostrada Śląsk - Władysławowo - 2 os dorosłe + 2 dzieci plus bagaże). Co do dynamiki w mieście wystarczająca, na autostradzie trzeba dłużej planować manewry ale nie ma tragedii. Jak ktoś zakłada, że auto będzie jeździło raczej tylko w mieście to wg mojej opinii nie ma potrzeby brania droższego 1.2 TCe 120.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Captur TCe 90

Rok / Przebieg: 2015/37tyś

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Roman O.08.04.2018
Opinia:Używany od ponad roku silnik bardzo oszczędny , niskie spalanie . Auto do pracy i miasta super :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Clio IV 0.90 TCE 90

Rok / Przebieg: 2013

Śr. spalanie: 5.4 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Maciej15.10.2016
Opinia:Silnik bardzo oszczędny a przy tak małej pojemności zadziwiająco zrywny oczywiście bez przesady piszę tu w porównaniu do innych w tej klasie. Spalanie niskie na poziomie 6l,praca silnika cicha i równa biorąc pod uwagę że to 3 cylindry. Auto do miasta i pracy spisuje rewelacyjnie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Clio/90KM

Rok / Przebieg: 2013/85tys

Śr. spalanie: 6 l/100km