Silniki Renault - Silnik 0.9 TCe H4Bt

Wyświetleń: 34977
MotoBenzyna

Silniki Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 0.9 TCe o pojemności 90KM wszedł do produkcji od 2008r i miał zastosowanie w samochodach marki Renault oraz Dacia. Jednostka trzycylindrowa z turbodoładowaniem przeznaczona to aut segmentu A i B do jazdy miejskiej. Auto z tym silnikiem w mieście spisuje się bardzo dobrze. Przy prędkościach do 90km/h zbiera się dobrze, niestety na trasie przy większych prędkościach nie jest tak idealnie, kierowca musi trzymać auto na wyższych obrotach. Niestety po przekroczeniu prędkości 100km/h komfort jazdy nie jest już tak przyjemny, silnik jest znacznie głośniejszy a praca jego nie jest tak przyjazna dla ucha. Konstruktorzy stworzyli ten silnik do jazdy miejskiej i tam sprawdza się na prawdę dobrze a średnie spalanie oscyluje w okolicy 6L co jest bardzo dobrym wynikiem. W opinii  kierowców silnik raczej sprawdza się w mieście a niżeli na dłuższych odcinkach, awaryjność jest na bardzo niskim poziomie pod warunkiem regularnego serwisowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobry do miasta
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niska awaryjność

-Wady

  • głośny przy dużych prędkościach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 10):
(7.8)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.2/10
Dynamika
7.2/10
Głosy według opinii użytkowników:82

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 163

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 71

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Dacia Logan II MCV03.08.2020
Opinia:Do 70 przyspiesza jak rakieta (pod warunkiem trzymania go powyżej 2500 obrotów). Nie wiadomo kiedy wskakuje 5 na obrotomierzu. Powyżej 120 robi się leniwy. Na trasie przy jeździe prawie zgodnie z przepisami (wieś 60, poza - 90/100 na tempomacie) spalił mi 5,1 na sto. Po mieście na krótkich odcinkach pali z klimą 7,5-8 L (przy normalnej jeździe - zimnego silnika się nie pałuje). Hałasu nie jestem w stanie ocenić, bo Logan nie ma wyciszenia i jest w nim ogólnie głośno. Raczej przeszkadza mi szum opon i wiatru. Jak ktoś bardzo mało i spokojnie jeździ to doceni łańcuch rozrządu, którego nie zmienia się co 5 lat, tylko jak zacznie hałasować.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:ciągnie już od 2000 obr. powyżej 2500 obr. zbiera się żwawo ładnie zbiera się do setki przy spokojnej jeździe oszczędny łańcuch rozrządu (super na małe przebiegi w drugim aucie w rodzinie)
Wady:muli poniżej 2000 obr. drga poniżej 1800 obr. muli powyżej 120 km/h

Odmiana silnika: 90 HP

Rocznik: 2014

Przebieg: 121

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Captur21.07.2020
Opinia:Bardzo oszczędny silnik w trasie przy prędkości do 100km/h pali 4,7/100 natomiast w dużym zakorkowanym mieście Kraków trzeba się liczyć nawet 7,6 Silnik zbiera się dużo lepiej jak 1,6 16V którego miałem w Modusie i był bardzo głośny.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Cichy, mało pali, dynamiczny

Odmiana silnika: 0,9tce

Rocznik: 2014

Przebieg: 105tyś

Śr. spalanie: 5.8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

renaut captur17.10.2019
Opinia:po
miescie dynamiczny to mi odpowiada na trasie do 100 ok powyrzej problemy z wyprzedzaniem leniwy
jak na ta pojemnosc pali jak smok 500km 40l mialem fordafieste mk7 dizel 1.6 na 40-u litrach robil pond
1000 km nic ponadfo w dobie kryzysu cieplarnianego powinien byc wycofany z produkcji .
stawiajmy na ekologie pa.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 0,9 90km

Rocznik: 2014

Przebieg: 76

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(3.3)

Polecam!

Logan mcv21.07.2019
Opinia:Wszystko ładnie pięknie do przebiegu 22000 i wymiana silnika przy 31000. Diagnoza pierwszego serwisu zbyt duże spalanie oleju ok 1l / 1000km!. Zanim dojechał na drugi serwis stracił kompresję na jednym cylindrze i tyle z tego silniczka. A miało być tak pieknie
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 0.9 tce lpg

Rocznik / Przebieg: 2018/31000

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Dacia Logan MCV28.03.2019
Opinia:Silnik osczedny jesli sie jezdzi normalnie, jak ktos ma bardzo ciezko noge to spali duzo. Pali srednio 5.5L przy 30% miasto i 70% trasa. Duzo cichszy niz K7M przy duzych predkosciach. Jedyny minus to lekkie drgania na wolnych obrotach ale to 3 cylindry.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 90KM

Rocznik / Przebieg: 2015 / 80000

Średnie spalanie: 5.5 l/100km

Komentarze użytkowników

+1 #1 Jacek 27.06.2019
Mamy clio z tym silnikiem od jakichś 15k km. Przygotowałem sie psychicznie, że na obwodnicy będę grzecznie zajmował prawy pas, a tu zaskoczenie - całkiem śmiało czuję sie na lewym pasie :) Pali 5,5 - 6l/100. Raz wypił płyn chłodniczy (?), ale diagnozą było złe odpowietrzenie układu. W każdym razie jeździ, jest chętny do podróży i raczej te 90KM nie powinno być aż tak demonizowane. To mały silnik, fakt, ale na pewno nie zawalidroga z pierwszego rzędu :)

Najnowsze komentarze

Jacek
27.06.2019
+1
Mamy clio z tym silnikiem od jakichś 15k km. Przygotowałem sie psychicznie, że na obwodnicy będę grzecznie zajmował prawy pas, a tu zaskoczenie - całkiem śmiało czuję sie na lewym pasie :) Pali 5,5 - 6l/100. Raz wypił płyn chłodniczy (?), ale diagnozą było złe odpowietrzenie układu. W każdym razie jeździ, jest chętny do podróży i raczej te 90KM nie powinno być aż tak demonizowane. To mały silnik, fakt, ale na pewno nie zawalidroga z pierwszego rzędu :)