Silniki Renault - Silnik 2.0 16V M4R

Wyświetleń: 45880
MotoBenzyna

Silniki Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 2.0 16V o moc 140KM o oznaczeniu M4R to jednostka zapożyczona od koncernu Nissan. Jednostka miała zastosowanie w samochodach segmentu C i D i najczęściej spotkamy je pod maską Megane oraz Laguna. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy oraz niski poziom spalania. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu z bezterminową gwarancją

-Wady

  • nie zalecany do LPG
  • drogi serwis LPG-

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Silniki 2.0 to jednostka  Nissana  o oznaczeniu (MR20DE) ma zastosowanie w samochodach Renault gdzie ma oznaczenie ( M4R) i ma regulowane luzy zaworowe.Dlatego  przy montażu instalacji LPG  zalecane jest montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych.

Średnia (głosów 12):
(8.1)
Trwałość
8.7/10
Utrzymanie
7.6/10
Dynamika
8.1/10
Głosy według opinii użytkowników:120

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 212

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 62

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Scenic Grand 2.0 CVT15.09.2020
Opinia:Nie mam zastrzeżeń co do funkcjonowania i eksploatacji silnika przebieg 185 tyskm
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Bezawaryjność, dobra dynamika,
Wady:?

Odmiana silnika: 140KM

Rocznik: 2011

Przebieg: 185tkm

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Laguna III03.05.2020
Opinia:Witam mam ten silnik w Lagunie III. Silnik to największy plus tego auta. Mam wstawione LPG i nie miałem żadnych problemów z wypalaniem gniazd zaworowych. Na LPG przejechalem do tej pory ponad 100 tyś km. Silnik faktycznie potrafi palić ale ja i tak go polecam. Olej wymieniam co roku a przejerzdzam około 20 tyś rocznie
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:bardzo cichy
Wady:brak

Odmiana silnika: 140 km na lancuchu bez turbiny

Rocznik: 2007

Przebieg: 126 tys

Śr. spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(5.3)

Polecam!

Clio 3 2.0 16V30.03.2020
Opinia:2,0 16V 139KM M4R 700, rozrząd na łańcuchu a głowica na szklankach regulacyjnych. Minusem jest spalanie w mieście od 7-9 l,średni spala 8-9 l.
Olej wymieniam co 10-12tys Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 ACEA A5/B5
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Dynamiczny cichy i bezawaryjny
Wady: Drogi w serwisowaniu

Odmiana silnika: 2,0 16V 139KM M4R N700

Rocznik: 2007

Przebieg: 140ts

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Laguna 3 GT03.02.2020
Opinia:Silnik posiada hydrauliczne kasowanie luzu zaworów.
Wypisujcie bzdury i wprowadzacie użytkowników w błąd.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:Elastycznosc.

Odmiana silnika: M4r 704

Rocznik: 2010

Przebieg: 140000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Fluence GT08.10.2019
Opinia:2,0 16V 140KM M4R, rozrząd na łańcuchu a głowica na szklankach regulacyjnych, jeżdżę z LPG KME od 90tys.km, przebieg całkowity 228tys.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: M4R

Rocznik: 2010

Przebieg: 228000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Patryk 23.01.2018
Mam go w lagunie 3. Silnik bezawaryjny, moim zdaniem zdecydowanie lepszy od 2.0 turbo.

Najnowsze komentarze

Patryk
23.01.2018
0
Mam go w lagunie 3. Silnik bezawaryjny, moim zdaniem zdecydowanie lepszy od 2.0 turbo.