Grupa Renault - Silnik 3.5 V6 V4Y

Wyświetleń: 3296
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 3.5 V6 o mocy 231KM/241KM oraz 280KM jednostka zapożyczona od Nissana możemy ją spotkać w samochodach Renault Espace, Velastis, Laguna III, Nissan Z350, Murano oraz w Infinity. Silnik bardzo trwały nie stwarzający większych problemów użytkownikowi, przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 300-400 tys nie jest dla niego problemem. Do największych minusów tej jednostki należy spalanie, ale nie ma się co dziwić odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta w których go znajdziemy. Część użytkowników zdecydowała się na montaż instalacji LPG, jednak trzeba pamiętać o tym, że zawory w tm silniku nie są regulowane a co za tym idzie grozi to ich wypaleniem!!! Rozwiązaniem jest montaż instalacji wraz z Lubryfikacją, niestety w takim przypadku żywotność silnika spadnie drastycznie. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 3.5 V6 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • mała awaryjność

-Wady

  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda
  • awarie przepływomierza
  • montaż LPG tylko z Lubryfikacją
  • wysokie spalanie
  • drogi serwis
  • drogie części

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

LPG-montaż instalacji wiąże się z montażem Lubryfikacji !!!

Średnia (głosów 2):
(5.8)
Trwałość
5.5/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(3.0)

Odradzam!

dawid16.12.2017
Opinia:nie polecam ten silnik jest dramatyczny pali jak smok i wiecznie cos sie w nim psuje , nigdy wiecej Reanault
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: 141

Rok / Przebieg: 2008

Śr. spalanie: 17 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Radek20.11.2017
Opinia:Świadomy zakup auta z tą jednostką więc o spalaniu nie będę pisał bo jest naprawdę duże,natomiast sam silnik jest super.Wspaniała kultura pracy,dynamika na najwyższym poziomie super elastyczność.Silnik idealny na trasy auto poprostu płynie a każde dodanie gazu odczuwalne w fotelu.Awaryjność na bardzo niskim poziomie,zdarzały się problemy z elektryką oraz z przepustnicą i to wszystko.Dodam że auto miałem od nowości i sprzedałem przy 190 tys a usterki jakie miałem to typowe problemy jak w każdym aucie.Konstrukcja silnika bardzo trwała,osprzęt również.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Vel Satis 3.5 V6 241KM

Rok / Przebieg: 2009 r 190.000 km

Śr. spalanie: 13 l/100km