Grupa Renault - Silnik 2.0 16V IDE F5R

Wyświetleń: 3665
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 2.0 16V IDE (140KM) został wprowadzony do produkcji w 1999r w modelu renault Megane. Jest to pierwszy europejski silnik z elektronicznym wtryskiem bezpośrednim. Niestety już w 2004 roku silnik został wycofany z oferty koncernu przez wiele uciążliwych usterek trapiących jednostkę oraz problem z dostosowaniem do europejskich norm spalin. Największe przypadłości silnika to awarie pompy wysokiego ciśnienia, regulator ciśnienia paliwa, awarie układu wtryskowego oraz zawór EGR, tej usterki doprowadzały do wyłączania się silnika podczas jazdy!!! Dodatkowym minusem był bardzo mały dostęp do części oraz słaba znajomość napraw tej jednostki. Trzeba pamiętać również, że silnik nie nadaje się do montażu instalacji LPG, jeżeli zdecydujemy się już to będzie to kosztowna zamiana. Pod względem walorów jezdnych silnik spisuje się doskonale, jest dynamiczny i oszczędny a kultura pracy jest na wysokim poziomie. Gdyby nie drogi serwis oraz usterkowość można było by powiedzieć, że silnik nie odbiega niczym od dzisiejszych bardzo zaawansowanych jednostek.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

-Wady

  • wadliwy układ wtryskowy
  • drogie części osprzętu silnika
  • awarie regulatora ciśnienia
  • awarie zaworu EGR
  • drogi montaż LPG-nieopłacalny
  • awarie pompy wysokiego ciśnienia
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000 km lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Układ wtryskowy !!! w razie awarii jest bardzo kosztowny ,trzeba się liczyć z demontażem całej instalacji która po części jest zintegrowana.Jeżeli ulegnie uszkodzeniu regulator musimy się liczyć z demontażem kolektora ssącego oraz całej listwy z wtryskiwaczami.

Średnia (głosów 1):
(6.0)
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:01

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Mariusz11.08.2017
Opinia:Niestety silnik jest bardzo awaryjny chodzi generalnie o jego osprzęt ,wtryski,pompa,i wiele innych podzespołów.Cały czas się świecą kontrolki na desce,spadek mocy tryby awaryjne i do mechanika.Jak przekroczyłem 180 tys to się zaczeły koszty i to nie małe.Dodam że byle mechanik tego nie naprawi,auto z układem wtryskowym bezpośrednim bardzo czułym na paliwo !!! Plusy to spalanie i praca silnika ładna cicha i równa,dynamika na +5 .Ale koszty obsługi i napraw ida w tysiące.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Laguna/140KM

Rok / Przebieg: 2004/210tys

Śr. spalanie: 8 l/100km