Grupa Renault - Silnik 2.0 16V N7Q

Wyświetleń: 3680
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 2.0 16V o mocy 140KM z oznaczeniem N7Q to konstrukcja firmy Volvo często mylona z odmianą R4F o tej samej pojemności. Konstrukcja trwała praktycznie bezawaryjna nie stwarzająca użytkownikom większych problemów. Największym mankamentem tej jednostki to głośna praca, poza tym silnik bardzo dobrze się sprawdza. Na plus trzeba zapisać możliwość montażu instalacji LPG, która idealnie współpracuje z jednostką. Dynamika jest na dobrym poziomie. W razie awarii nie ma problemu z naprawą silnika, ponieważ nie jest skomplikowany a części jest pod dostatkiem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała i bezawaryjna konstrukcja
  • dobra dynamika
  • łatwość montażu LPG
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • głośna praca
  • drobne usterki
  • wycieki

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik-2.0 16V F4R Renault 140KM
Silnik-2.0 16 V N7QVolvo 140KM

Średnia (głosów 1):
(8.7)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Paweł17.09.2017
Opinia:370 tys to mówi samo za siebie, niezniszczalny już takich dzisiaj niema.Mam go w Lagunie od 10lat w wersji kombi auto nie do zdarcia a silnik to powinien otrzymać nagrodę za jego trwałość i bezawaryjność.Oczywiście trzeba wymieniać rzeczy już zużyte ale sam silnik i osprzęt praktycznie od nowości.Pracuje dobrze ładnie się zbiera moc wystarczająca idealny na trasy .Minus to wysokie spalanie w mieście dochodzi do 13 L ale średnio to około 10L trasa 7 l. od paru lat jako trzecie auto juz teraz do transportu,remontów i na ryby.Części pod dostatkiem w przyzwoitych pieniązkach serwis tani w razie awarii. Szkoda że już takich silników bezawaryjnych nie robią .Pozdrawiam
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Laguna 2.0i 140KM

Rok / Przebieg: 2000 r 370.000

Śr. spalanie: 9.5 l/100km