Grupa Renault - Silnik 2.0 16V Turbo F4Rt

Wyświetleń: 11087
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 2.0 16V Turbo o mocy 165KM oraz 170KM o maksymalnym momencie obrotowym 270Nm jest uzupełnieniem jednostek benzynowych wolnossących o oznaczeniu F4Rr. Jednostka weszła do produkcji w 2002 r. z klasyczną Turbosprężarką firmy Mitsubishi o oznaczeniu F4RT. Silnik współpracował z 6-biegową skrzynią manualną oraz 5-biegową automatyczną. Silnik wyposażony we wtrysk EFI tgz pośredni z rozrządem opartym na pasku, elektroniczną przepustnicą oraz hydrauliczną regulacja zaworów. Silnik został wyposażony również w koło dwmumasowe lecz było one bardzo trwałe i nie stwarzało praktycznie żadnych problemów. Warto nadmienić że w 2007 roku silnik przeszedł szereg zmian. Zmieniono turbinę z klasycznej na turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz podniesiono moce na 210KM/225KM, które znajdziemy w Renault Laguna GT oraz Megane Sport. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego bezawaryjność, niskie koszty serwisu oraz dostępność części jak również bardzo dobre osiągi i świetna dynamikę. Do minusów należą słynne problemy z cewkami co skutkuje nie równą pracą i trzęsieniem, które może doprowadzić do zerwania poduszek pod silnikiem oraz wysokim poziomem spalania. Nie zalecany jest montaż instalacji LPG.  Silniki z Turbiną nie specjalnie znoszą gaz, szybciej zużywają się turbiny. Warto zwrócić uwagę na to, że silnik ten ma katalizator wstępny, który może wypalić się już po przejechaniu 50tys km!!! Trzeba pamiętać o spadku mocy i słabszej dynamice.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:pośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie koszty serwisu
  • możliwość tuningu
  • dostępność części
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

-Wady

  • awarie cewki zapłonowej Sagem
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 8):
(9.1)
Trwałość
9.6/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.8/10
Głosy według opinii użytkowników:80

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Bu22.10.2018
Opinia:Przelatałem już 180tys. na gazie. Przebieg całkowity 360. Padły cewki, urwało się koło pasowe, padł alternator i gumy od turbo. Dwa razy uszczelka pod miską, co jest związane z dziwnym pomysłem przymocowania do miski dolnej poduszki silnika. Koszty napraw niskie z wyjątkiem alternatora. Regeneracja się nie opłaca, trzeba kupić oryginał i będzie spokój. Serwis klimy zrobiony raz po 8 latach, brakowało tylko 10% czynnika. Jak na ten przebieg uważam, że jest bardzo ok. Pali mi średnio ok. 11-12l gazu więc nie ma tragedii. Generalnie auto z tym silnikiem można brać w ciemno o ile nie ma najechane 500 tys. Ważne, że nigdy nie zawiódł w trasie a zjeździłem nim całą Europę.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Espace/170km

Rok / Przebieg: 2005/358000

Śr. spalanie: 11.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Grzegorz14.07.2018
Opinia:Silnik jak na razie świetnie współpracuje z instalacja LPG .Od pierwszego dnia (odebrany z salonu) ma założoną instalację LPG i do dzisiaj przejechał 85 tyś. Zero problemów. Mam również zainstalowanego powerboxa i wszystko to razem współpracuje bez zarzutu. Spalanie to 12 l/lpg. (Benzyny nie wiem bo do dzisiaj nie jechałem odcinków wystarczających do pomiaru).Silnik na hamowni wykazuje 367 N/m momentu obrotowego i 220 km (fabrycznie 190).Wymieniam olej co 15 tyś.5w50- to ze względu na turbinę i nic się nie dzieje.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: megane III GT

Rok / Przebieg: 2013r. 85 000 km

Śr. spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Tomasz26.04.2018
Opinia:2.0T F4RT tak jak 2.0 16V F4R znakomicie znosi LPG, to jedna z najlepszych jednostek benzynowych Renault, dziwią mnie te bzdurne opisy, że silniki doładowane nie znoszą LPG i przez to zużywają się turbiny, grubszej teorii to już nie słyszałem !
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Megane Coupe / 228KM

Rok / Przebieg: 2010 / 167tys.

Śr. spalanie: 13 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Paweł17.04.2018
Opinia:Silnik bardzo trwały i bezobsługowy. To nie prawda, że nie nadaje się do LPG. Mam zrobione już 110.000 km na LPG i zero problemów. Totalnie nic się nie dzieje. Części mega tanie i łatwo dostępne- rozrząd przyzwoitej firmy - 330-400PLN. Od zakupu auta z tym silnikiem zmieniłem ylko rozrząd i płyny eksploatacyjne oraz jedną cewkę. Dynamika na przyzwoitym poziomie. Spalanie w dużym mieście 15-16l LPG , w trasie 12l LPG bez oszczędzania (110+/h). Nie jest źle, jak na auto o opływowości wiaty przystankowej.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Espace, 170KM

Rok / Przebieg: 2005/270000

Śr. spalanie: 15 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Luka06.04.2018
Opinia:Silnik prosty, solidny, o dobrej dynamice i całkiem przyzwoitym spalaniu. Dół silnika nie jest zakuty jak pisze przedmówca, zakute to są wersje RS w Megance i być może w Lagunie GT, ale tego nie wiem na 100%, nie sprawdzałem. Podatne na modding, to są silniki ze sterownikiem S3000, czyli wszystkie powyżej 170 koni. Stara 163-konna, lub jak też podają 165-konna jednostka na sterowniku S2000 nie da się modzić, a bynajmniej nie tak, aby miało to jakikolwiek sens. Silnik właściwie w każdej wersji mocy i w każdym modelu Renaulta jest bardzo trwały, a jego naprawy czy koszty eksploatacji są bardzo małe. Montowany był w VelSatis, Avantime, Espace, Laguna II i III oraz Megane. Silnik nie posiada zmiennych faz rozrządu, co również wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji. Turbo chłodzone jest cieczą i za to duży plus. Konstrukcja jest bardzo prosta bez żadnych udziwnień i wymyślnych patentów. Do naprawy wystarczy trochę lektury, śrubokręt, kilka kluczy i młotek. W sieci pełno jest informacji i poradników na temat benzyniaków Renaulta. Polecam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Laguna II Ph I

Rok / Przebieg: 2004 / 190000km

Śr. spalanie: 9.8 l/100km