Grupa Renault - Silnik 2.0 16V Turbo F4Rt

Wyświetleń: 11080
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 2.0 16V Turbo o mocy 165KM oraz 170KM o maksymalnym momencie obrotowym 270Nm jest uzupełnieniem jednostek benzynowych wolnossących o oznaczeniu F4Rr. Jednostka weszła do produkcji w 2002 r. z klasyczną Turbosprężarką firmy Mitsubishi o oznaczeniu F4RT. Silnik współpracował z 6-biegową skrzynią manualną oraz 5-biegową automatyczną. Silnik wyposażony we wtrysk EFI tgz pośredni z rozrządem opartym na pasku, elektroniczną przepustnicą oraz hydrauliczną regulacja zaworów. Silnik został wyposażony również w koło dwmumasowe lecz było one bardzo trwałe i nie stwarzało praktycznie żadnych problemów. Warto nadmienić że w 2007 roku silnik przeszedł szereg zmian. Zmieniono turbinę z klasycznej na turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz podniesiono moce na 210KM/225KM, które znajdziemy w Renault Laguna GT oraz Megane Sport. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego bezawaryjność, niskie koszty serwisu oraz dostępność części jak również bardzo dobre osiągi i świetna dynamikę. Do minusów należą słynne problemy z cewkami co skutkuje nie równą pracą i trzęsieniem, które może doprowadzić do zerwania poduszek pod silnikiem oraz wysokim poziomem spalania. Nie zalecany jest montaż instalacji LPG.  Silniki z Turbiną nie specjalnie znoszą gaz, szybciej zużywają się turbiny. Warto zwrócić uwagę na to, że silnik ten ma katalizator wstępny, który może wypalić się już po przejechaniu 50tys km!!! Trzeba pamiętać o spadku mocy i słabszej dynamice.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:pośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie koszty serwisu
  • możliwość tuningu
  • dostępność części
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

-Wady

  • awarie cewki zapłonowej Sagem
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 8):
(9.1)
Trwałość
9.6/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.8/10
Głosy według opinii użytkowników:80

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Jarek03.03.2018
Opinia:Silnik bezawaryjny i polecany do LPG do tego dól silnika kuty, nie odlewany, więc wytrzymalszy na wyższe temperatury jak ktoś chciałby podnosić moc.
Co do mocy to 170k do jazdy po mieście OK,ale na trasie i automatycznej skrzyni biegów nie jest demonem szybkości.
Zalety:
- małe koszty eksploatacji
- bezawaryjny
- idealny do LPG
Wady:
- wolna skrzynia automatyczna
- mała moc, można podnieść programem do 200-2010km jak w wersjach GT lub zainwestować w wydech, wtryskiwacze, dolot, intercooler ale to już są większe koszty
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: F4RT 170KM

Rok / Przebieg: 2010 / 82 000km

Śr. spalanie: 11.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

ANDRZEJ12.12.2017
Opinia:PODPISUJĘ SIĘ POD OPINIĄ POWYŻEJ
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: 205

Rok / Przebieg: 2009/200000

Śr. spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Krzysztof10.05.2017
Opinia:Jeden z lepszych współczesnych silników benzynowych.Idealny pod LPG.Niewysilony żywotny i nie drogi w serwisowaniu.Polecam każdemu.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Laguna 2 do 170KM

Rok / Przebieg: 2006r. 250.000km

Śr. spalanie: 10.5 l/100km