Grupa Renault - Silnik 2.0 8V F3R

Wyświetleń: 3378
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 2.0 8V o mocy 113 KM montowana w samochodach Renault Laguna, Espace III oraz Megane. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, musimy pamiętać o kontrolowaniu luzów zaworowych co 50 tys/km. Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Dodatkowym atutem jest dobra współpraca z LPG. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała i prosta konstrukcja
  • dostępność części
  • bezproblemowe naprawy

-Wady

  • awarie czujnika podciśnienia
  • awarie świec
  • awarie sondy lambda
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(7.9)
Trwałość
9.3/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Jacek23.07.2018
Opinia:Jeździłem tym silnikiem 13 lat w megane I coupe. Silnik bardzo elastyczny i szybki od samego dołu, trwały (poza cewką), z większych awarii to jedynie na końcu użytkowania przepalił się kolektor wylotowy. Nigdy nie zawiódł, auto zgniło ale silnik uruchamiał się zawsze. Z racji 8 zaworowego charakteru niestety palił duże ilości benzyny, w mieście około 10-12 litrów. Megane coupe z tym silnikiem było bardzo dynamiczne.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Megane I Coupe 115KM

Rok / Przebieg: 1996r/165tyś

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(6.3)

Polecam!

Qba09.12.2017
Opinia:Dobra, trwała jednostka. Może poza cewkami. Miałem ją w Espace III i choć miała do tego auta za mało mocy, to jeździło się dość fajnie i spalanie LPG nie wykraczało poza 10 litrów. Założyłem sekwencję LPG po 250tys km, współpracowało wszystko świetnie... Ale uwaga! Luzy zaworowe ustawiane na płytkach! Efekt: po 50tys km na LPG zaczęły się szybko wypalać gniazda zaworowe :-/ Przeoczyłem, a potem już było za późno - stały regres. Gaśnięcie na zimnym, nierówna praca itp... Pilnować! Choć prawda jest taka, że "do końca" palił od strzału i choć czasem prychał i trzepał to zawsze do domu dociągnął, nawet z bardzo daleka. Zawsze... Szacun ;-)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: Espace III

Rok / Przebieg: 1998

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Marek07.10.2017
Opinia:Stary dobry silnik miałem go w Lagunie przez prawie 10 lat nalatałem na nim pond 260 tys a sprzedawałem to miał 345tys wersja kombi.Budowałem remontowałem wczasowałem się tym autem,silnik bardzo trwały usterki typu sonda,świece to nie usterki chodzi o silnik i układ wtryskowy który jest nie od zdarcia.Już dzisiaj takich silników nie ma to były konstrukcje nie od zdarcia.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Laguna 2.0 113KM

Rok / Przebieg: 1998 r 345.000 km

Śr. spalanie: 8.5 l/100km