Popularne na rynku

Silnik Renault 2.0 SOHC MPI 114KM F3R

15330
Silnik Renault 2.0 SOHC MPI 114KM F3R

Silniki Renault OHV / SOHC / DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Renault

Silnik Renault 2.0 8V MPI F3R o mocy 114KM montowany w samochodach Renault Megane I, Laguna I oraz Espace III. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km.


Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, musimy pamiętać o kontrolowaniu luzów zaworowych co 50 tys/km. Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Dodatkowym atutem jest dobra współpraca z LPG. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała i prosta konstrukcja
  • dostępność części
  • bezproblemowe naprawy

Wady

  • awarie czujnika podciśnienia
  • awarie świec
  • awarie sondy lambda
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.9)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

14%
14%
0%
14%
29%
0%
29%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

23.07.2018 Jacek
(8.3)
Opinia: Jeździłem tym silnikiem 13 lat w megane I coupe. Silnik bardzo elastyczny i szybki od samego dołu, trwały (poza cewką), z większych awarii to jedynie na końcu użytkowania przepalił się kolektor wylotowy. Nigdy nie zawiódł, auto zgniło ale silnik uruchamiał się zawsze. Z racji 8
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Megane I Coupe 115KM
  • Rocznik / Przebieg: 1996r/165tyś
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
09.12.2017 Qba
(6.3)
Opinia: Dobra, trwała jednostka. Może poza cewkami. Miałem ją w Espace III i choć miała do tego auta za mało mocy, to jeździło się dość fajnie i spalanie LPG nie wykraczało poza 10 litrów. Założyłem sekwencję LPG po 250tys km, współpracowało wszystko świetnie... Ale uwaga!
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Espace III
  • Rocznik / Przebieg: 1998
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
07.10.2017 Marek
(9.0)
Opinia: Stary dobry silnik miałem go w Lagunie przez prawie 10 lat nalatałem na nim pond 260 tys a sprzedawałem to miał 345tys wersja kombi.Budowałem remontowałem wczasowałem się tym autem,silnik bardzo trwały usterki typu sonda,świece to nie usterki chodzi o silnik i układ wtryskowy który jest
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Laguna 2.0 113KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998 r 345.000 km
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam