Grupa Renault - Silnik 1.8 8V F3P

Wyświetleń: 1988
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.8 8V o mocy 90 KM spotkamy go w Renault Laguna I oraz Clio. Jednostka oparta na poprzedniej wersji 1.7, konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, musimy pamiętać o kontrolowaniu poziomu oleju - duże ubytki oleju. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy i drobna elektryka. Do bardziej kosztownych musimy zaliczyć wymianę uszczelki pod głowicą, która przy przebiegu około 200 tys zaczyna przeciekać. Musimy pamiętać o dobrze wyregulowanej instalacji LPG w innym razie może dojść do wypalenia gniazd zaworowych!!! Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność a części są w bardzo przystępnych cenach dlatego serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:jednopunktowy

+Zalety

  • trwała i prosta konstrukcja
  • łatwy i tani serwis
  • dostępność części
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • słaba dynamika
  • awarie elektryki alternatora
  • awarie cewki
  • awarie silniczka krokowego
  • zużycie oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(7.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
5.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Grzesiek22.10.2017
Opinia:Miałem go w Lagunie parę lat temu,zrobiłem na nim jakieś 50 tys km i poszedł dalej na budowę.Silnik nie do zdarcia trwały jakieś tam drobne awarie ale szybka diagnoza i szybka naprawa z parę złotych.Spalanie do niskich nie należało i przyspieszeni też ,taki wół roboczy nie do zdarcia.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: Renault Laguna I 1.8 94KM

Rok / Przebieg: 1998r 320tys

Śr. spalanie: 9 l/100km