Silniki Ford - Silnik 3.0 V6 Duratec

Wyświetleń: 16098
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 3.0 V6  Duratec o mocy 204KM oraz odmiana 226-konna montowana tylko w Mondeo ST, pozostałe miały zastosowanie w samochodach  Ford S-Max, Mondeo, Galaxy. Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Jednak silnik nie jest wolny od usterek a najbardziej trapiące odmiany V6 to awarie pompy paliwa, przeważnie powodem togo jest złej jakości paliwo dlatego lepiej zainwestować w odmianę z metalowym wirnikiem. Również układ chłodzenia nie jest trwały a w szczególności trzeba zwrócić uwaga na klapy w kolektorze dolotowym. Musimy pamiętać, że serwis i naprawy w przypadku silników V6 nie należą do tanich, plusem jest bardzo dobra dostępność części!!! Kolejnym minusem jest wysoki poziom spalania a co za tym idzie wysokie koszty utrzymania. Na szczęście silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacja LPG jednak musi to być dobrej klasy instalacja oraz bardzo dobrze zintegrowana. Jeżeli silnik współpracuje ze złej klasy instalacją to może skończyć się awarią uszczelki pod głowicą. Reasumując silnik 3.0V6 jest bardzo udaną konstrukcją o świetnych właściwościach, wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej dynamice oraz niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • duże przebiegi bez większych awarii

-Wady

  • uwaga na złej jakości paliwo
  • awarie pompy paliwa
  • rozpadające się pompy wody
  • awarie układu chłodzenia
  • awarie klapek dolotowych
  • wysokie spalanie
  • droga instalacja LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Tomek26.06.2017
Opinia:Jednym słowem REWELACJA !!! A tak w dogłębnie podzielę opinię na dwie części plusy i minusy.Do plusów muszę zaliczyć świetną dynamikę wsapaniałe osiągi,rewelacyjne zbieranie się i bardzo dobra kultura pracy.Do minusów spalanie i koszty serwisu spalanie trzeba liczyć średnio 12L a w mieście po wyżej 15l.Koszty serwisu nie należą do tanich aczkolwiek możemy kombinować w warsztatach nie autoryzowanych i wymieniać części używane i nie oryginalne. Ja nie miałem z autem problemów a zrobiłem 40 tys wiem ze poprzedni właściciel miał awarię klap dolotowych i problemy z układem wtryskowym, z tego wynika że przy przebiegu 200-250 tys trzeba się z poważnymi awariami.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Ford Mondeo ST /204KM

Rok / Przebieg: 2006r/280tys

Śr. spalanie: 12 l/100km