Silniki Ford/Jaguar V6/V8 - Silnik 3.0 V6 24V 204/226KM (Duratec SE)

Wyświetleń: 42419
Silnik 3.0 V6 24V 204/226KM (Duratec SE)

Silniki Ford/Jaguar V6/V8

FordJaguar

Silnik 3.0 V6  Duratec o mocy 204KM lub 226KM montowana tylko w limitowanych wersjach Mondeo Mk3 o oznaczeniu ST lub Titanium. Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa i rozrządem opartym na łańcuchu. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Jednak silnik nie jest wolny od usterek a najbardziej trapiące odmiany V6 to awarie pompy paliwa, przeważnie powodem togo jest złej jakości paliwo dlatego lepiej zainwestować w odmianę z metalowym wirnikiem. Również układ chłodzenia nie jest trwały a w szczególności trzeba zwrócić uwaga na klapy w kolektorze dolotowym. Musimy pamiętać, że serwis i naprawy w przypadku silników V6 nie należą do tanich, plusem jest bardzo dobra dostępność części!!! Kolejnym minusem jest wysoki poziom spalania a co za tym idzie wysokie koszty utrzymania. Na szczęście silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacja LPG jednak musi to być dobrej klasy instalacja oraz bardzo dobrze zintegrowana. Jeżeli silnik współpracuje ze złej klasy instalacją to może skończyć się awarią uszczelki pod głowicą. Reasumując silnik 3.0V6 jest bardzo udaną konstrukcją o świetnych właściwościach, wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej dynamice oraz niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • duże przebiegi bez większych awarii

-Wady

  • uwaga na złej jakości paliwo
  • awarie pompy paliwa
  • rozpadające się pompy wody
  • awarie układu chłodzenia
  • awarie klapek dolotowych
  • wysokie spalanie
  • droga instalacja LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(7.3)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

mondeo ST mkIII kombi04.01.2020
Opinia:Silnik dający frajdę z jazdy ale posiadający kilka mankamentów które podnoszą koszty utrzymania: wycieki oleju z pomiędzy poszczególnych części bloku silnika oraz z uszczelki miski i różnych simmeringów. Tylko kompleksowa naprawa ma sens co wiąże się właściwie z remontem silnika bo szkoda przy okazji nie zrobić panewek które lubią się obrócić czy nie sprawdzić gładzi tulei, szczelności głowic. Dobrze pracuje na LPG pod warunkiem jej odpowiedniej jakości. Posiadałem wersję 226KM z ST220. Polecam z zastrzeżeniem dość drogiego ogarniania silnika aby nie było problemów z przeglądem, oraz też kosztownego poprawienia konstrukcji mondeo ST: hamulce, wydechy, ew. korozja, modyfikacja nietrwałych i słabych seryjnych ksenonów itd. To auto trzeba traktować już jako przyszły klasyk aby jego posiadanie miało sens.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:jedwabista praca V6, liniowo rozwijana moc, przyjemnie przyspiesza, przyjemny dźwięk nawet na seryjnym wydechu
Wady:usterki katalizatorów (wypalone, stopione, przegrzane), liczne trudne do opanowania wycieki oleju - kompleksowa naprawa nie starcza na długo, usterki osprzętu ( pompka paliwa w baku, falujące obroty i gasnący silnik - wadliwa konstrukcja krokowca) nietrwały wysprzęglik, nietrwałe synchroniztory szczególnie 2 biegu;

Odmiana silnika: MEBA 226KM wersja ST mondeo mkIII

Rocznik: 2004

Przebieg: 230kkm

Śr. spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Tomek26.06.2017
Opinia:Jednym słowem REWELACJA !!! A tak w dogłębnie podzielę opinię na dwie części plusy i minusy.Do plusów muszę zaliczyć świetną dynamikę wsapaniałe osiągi,rewelacyjne zbieranie się i bardzo dobra kultura pracy.Do minusów spalanie i koszty serwisu spalanie trzeba liczyć średnio 12L a w mieście po wyżej 15l.Koszty serwisu nie należą do tanich aczkolwiek możemy kombinować w warsztatach nie autoryzowanych i wymieniać części używane i nie oryginalne. Ja nie miałem z autem problemów a zrobiłem 40 tys wiem ze poprzedni właściciel miał awarię klap dolotowych i problemy z układem wtryskowym, z tego wynika że przy przebiegu 200-250 tys trzeba się z poważnymi awariami.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Ford Mondeo ST /204KM

Rocznik / Przebieg: 2006r/280tys

Średnie spalanie: 12 l/100km