Silniki Ford - Silnik 1.25 i 16V Duratec

Wyświetleń: 4846
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

 Silnik 1.2 16V o mocy 75KM to chyba najpopularniejsza jednostka benzynowa w ofercie Forda zasilająca samochody segmentu B. Jednostka o nazwie Duratec weszła do produkcji w 2002 roku, powstała na bazie serii Zetec. W 2008 roku silnik przeszedł modernizację i pojawiły się dwa warianty mocy 60KM oraz 82KM. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 160.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora oraz drobnej elektryki - świece, kable. Nie jest to jednak duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Jednostka nie jest polecana do montażu LPG, jeżeli już się na to zdecydujemy musimy się liczyć z poważnymi usterkami takimi jak wypalanie gniazd zaworowych. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała i prosta konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • dostępność części w niskich cenach
  • prosty serwis
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie przepływomierza
  • awarie przepustnicy
  • awarie silniczka krokowego
  • awarie elektryki-kable świece
  • przy instalacji LPG groźne usterki-wypalania gniazd zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(8.2)
Trwałość
7.3/10
Utrzymanie
9.3/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Mikke02.08.2018
Opinia:Jeśli mowa o gazie, jak najbardziej nadaje się, jedyne o co warto zadbać to nie przekraczać 4 tysięcy obrotów. Wtedy nie osiągasz tak wysokiej temperatury aby przepalały się gniazda.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: 1.25 82KM

Rok / Przebieg: 2013

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Jacek31.05.2018
Opinia:Posiadam auto z tym silnikiem od nowości przy przebiegu 50 tys. zamontowałem LPG przy 150 tys. wypalone gniazdo zaworowe (pierwsze). Mimo tego polecam ten silnik - remontuje i dalej będę śmigał.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: 82

Rok / Przebieg: 209/150000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Norbert09.09.2017
Opinia:Auto z tym silnikiem zakupiłem na dojazdy do szkoły i pracy,sprawdza sie idealnie.Zależało mi na silniku bezawaryjnym i tanim w utrzymani,namawiali mnie na diesla ale bałem się kosztów w razie awarii.Nie żałuję silnik naprawdę sprawdza się dobrze bardzo fajnie pracuje zbiera się dobrze tak że na tą moc jest dosyć dynamiczny co dla mnie ważne totalnie bezawaryjny.Zrobiłem nim juz 60tys przez 3 lata i jestem mega zadowolony.Jedynym minusem jest spalanie w samym mieście ale na szczęście poruszam się obwodnica i spalanie mam średnie w granicach 7.5 L do przeżycia.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Fiesta/75KM

Rok / Przebieg: 2006r/180.000 km

Śr. spalanie: 7.5 l/100km