Silniki Ford - Silnik 1.3 i 8V Duratec

Wyświetleń: 6485
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.3 8V o mocy 70KM jednostka benzynowa zasilająca Forda Fiesta. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem i łańcuchem rozrządu, dodatkowym atutem są zawory regulowane hydraulicznie. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora oraz drobnej elektryki - świece, kable. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • regulacja zaworów hydrauliczna
  • dostępność części w niskich kosztach
  • prosty serwis

-Wady

  • przeciętna dynamika
  • awarie silnika krokowego
  • awarie przepustnicy
  • falowanie obrotów

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(8.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.8/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Jacek17.07.2018
Opinia:...piękno w prostocie. Dobry dostęp do podzespołów. Jedynie jak do tej pory wymiana części związanych z eksploatacją pojazdu. Naprawy bezproblemowo można wykonać w własnym zakresie choćby w oparciu o liczne prezentacje w internecie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: fiesta 70 km

Rok / Przebieg: 2007 81 tys.

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Tadeusz04.06.2018
Opinia:Jeśli chodzi o prostotę to się zgodzę. Utrzymanie nie jest jednak takie super tanie. Ze względu na sposób zamontowania rozrządu jest to duży wydatek przy wymianie (cena rozrządu łańcuchowego też nie jest mała). Kompensuje to trwałość danych części. Pierwsza wymiana rozrządu ze sprzęgłem dopiero po 200 tys. km przebiegu. Dynamika słaba.. trzeba wiedzieć na co sobie można pozwolić na drodze.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: Fiesta/70 KM

Rok / Przebieg: 2003 200 tyś.

Śr. spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Łukasz16.02.2018
Opinia:Silniczek bezawaryjny tani w utrzymaniu choć słabiutki
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Fiesta/70

Rok / Przebieg: 2004/128000

Śr. spalanie: 7.3 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Darek 30.09.2017
Opinia:Silniczek lata w mojej fieścince jak na razie same plusiki cichy oszczędny i bezawaryjny.Minus to słabe przyspieszenie ale cóż tylko 70KM to nie 120KM.Wielki plus za łańcuch rozrządu spokój na lata.Autem pokonuje do pracy codziennie 45 km średnio spala mi 7-7.5 L różnie ,jak dotąd nie maiłem żadnych problemów z autem oraz silnikiem.Jestem bardzo na plus i każdemu proponuję jak szuka bezawaryjnego i bezobsługowego silnika.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: Ford Fiesta MkVI 1.3 i 70KM

Rok / Przebieg: 2006

Śr. spalanie: 7 l/100km