Silniki Ford - Silnik 1.7 i 16V Zetec-SE

Wyświetleń: 1874
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.7 16V Zetec-SE VCT o mocy 125KM montowany w Fordzie Puma. Konstrukcja z zastosowaniem nowszych rozwiązań miedzy innymi silnik wyposażony w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedyna pomocą może być montaż maty wygłuszającej która zmniejszy hałas ale go nie wyeliminuje. Jedną z poważniejszych awarii jest usterka wariatora faz rozrządu objawia się to klekotem silnika na wolnych obrotach. Niestety jest to droga usterka, ponieważ nie występują zamienniki do tego modelu a w serwisie koszt wariatora przekracza 1000zł. Musimy pamiętać, że wymiana rozrządu nie należy do łatwych ponieważ utrudnia go właśnie wariator. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się  z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie sondy lambda
  • awarie wariatora faz rozrządu
  • utrudniona wymiana rozrządu
  • kosztowny montaż instalacji LPG
  • głośna praca silnika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 10.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 10.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(10.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Przemek01.10.2017
Opinia:Silnik bardzo dobrej konstrukcji. Przejechałem Pumcią 100tys km na gazie bez większych awarii. Raz wymieniona sonda lambda, świece i przewody zapłonowe) Płyny wymieniane na czas raz problem z silniczkiem krokowym który po przepłukaniu wd40 (działa dalej i zrobił od tamtej chwili 60tys km). Rozrząd faktycznie skomplikowany przy wymianie ale to problem mechanika :) Jedyne co mnie denerwowało to uszczelka pod pokrywą zaworów która często mi przeciekała koszt około 100zł. Licznik zdążył się wyzerować i dalej robię kolejne kilometry. czy kosztowny montaż LPG? zależy kto co zamontuje. u mnie stag 4. cena 1800zł jakieś 6 lat temu. spalanie 7,2 l na trasie jadąc 100-130km/h w miecie do 10l/100km. polecam i silnik i gazowanie tego silnika.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: 1.7 125km

Rok / Przebieg: 1997 304tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Przemek 01.10.2017
Silnik bardzo dobrej konstrukcji. Przejechałem Pumcią 100tys km na gazie bez większych awarii. Raz wymieniona sonda lambda, świece i przewody zapłonowe) Płyny wymieniane na czas raz problem z silniczkiem krokowym który po przepłukaniu wd40 (działa dalej i zrobił od tamtej chwili 60tys km). Rozrząd faktycznie skomplikowany przy wymianie ale to problem mechanika :) Jedyne co mnie denerwowało to uszczelka pod pokrywą zaworów która często mi przeciekała koszt około 100zł. Licznik zdążył się wyzerować i dalej robię kolejne kilometry. czy kosztowny montaż LPG? zależy kto co zamontuje. u mnie stag 4. cena 1800zł jakieś 6 lat temu. spalanie 7,2 l na trasie jadąc 100-130km/h w miecie do 10l/100km. polecam i silnik i gazowanie tego silnika.

Najnowsze komentarze

Przemek
01.10.2017
0
Silnik bardzo dobrej konstrukcji. Przejechałem Pumcią 100tys km na gazie bez większych awarii. Raz wymieniona sonda lambda, świece i przewody zapłonowe) Płyny wymieniane na czas raz problem z silniczkiem krokowym który po przepłukaniu wd40 (działa dalej i zrobił od tamtej chwili 60tys km). Rozrząd faktycznie skomplikowany przy wymianie ale to problem mechanika :) Jedyne co mnie denerwowało to uszczelka pod pokrywą zaworów która często mi przeciekała koszt około 100zł. Licznik zdążył się wyzerować i dalej robię kolejne kilometry. czy kosztowny montaż LPG? zależy kto co zamontuje. u mnie stag 4. cena 1800zł jakieś 6 lat temu. spalanie 7,2 l na trasie jadąc 100-130km/h w miecie do 10l/100km. polecam i silnik i gazowanie tego silnika.

Inne modele z tym silnikiem